Avatar billede bongers Nybegynder
10. december 2008 - 16:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find test celle

Jeg vil gerne finde en celle ud fra en tekst og bruge værdien i celle til højre
fx finde Hans_Hansen og indhent tal værdien i cellen til højre her for

- hvordan gøres dette ??
Avatar billede kabbak Professor
10. december 2008 - 19:09 #1
et eksempel, kikker kun i A kolonnen 500 rækker

Public Sub søg()
    Dim C As Range, Hvad As String, firstAddress As String, I As Long
    I = 2    ' starter i A2
    Hvad = InputBox("Søg efter", "SØG")
    With Worksheets(1).Range("a1:a500")

        Set C = .Find(Hvad, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False _
        , SearchFormat:=False)
        If Not C Is Nothing Then
            firstAddress = C.Address
            Do
                Worksheets("Ark2").Range("A" & I) = C.Offset(0, 1) 'Skriver i Ark2 kolonne A
                Set C = .FindNext(C)
                I = I + 1
            Loop While Not C Is Nothing And C.Address <> firstAddress
        End If
    End With

End Sub
Avatar billede kabbak Professor
17. december 2008 - 09:11 #2
hallo, er du på ferie ??
Avatar billede bongers Nybegynder
17. december 2008 - 20:42 #3
Hej Kabbak

Jeg ville ønske jeg var på ferie og arbejdet mindre....

Tak for dit svar, jeg har forsøgt mig med det!

Jeg har fundet en cirka løsning med Case funktionen, da jeg skal hente teksten ind til en textlabel/conbobox. og igen skal skrive til cellen med den værdi som jeg ændre!!

når jeg skriver fra label felten, med den "Chance" effekt, er begynder programmet at hakke lidt... så jeg synes ikke jeg har fundet den bedste løsning - så jeg prøver stadig

Dog har jeg lært noget af dit svar - så mange tak

- hvordan giver jeg dig points ??
Avatar billede kabbak Professor
17. december 2008 - 22:37 #4
jeg skal svare, inden du kan give point ;-))
Avatar billede bongers Nybegynder
26. december 2008 - 08:58 #5
Så skulle dine point være på plads...