Avatar billede ser Nybegynder
09. december 2008 - 15:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Instaleret hukommelse

Jeg har problemer med at finde størelsen af installeret RAM på den PC hvorpå min applikation afvikles.

jeg bruger følgende kode:

Private TotalPhysicalMemory As Double
Public Sub GetMemoryInfo()
  Dim MemStatus As MEMORYSTATUS
  MemStatus.dwLength = Len(MemStatus)
  GlobalMemoryStatus MemStatus
  TotalPhysicalMemory = MemStatus.dwTotalPhys
End Sub

Koden virker fint, når den afvikles på PC'er med op til 2GB ram, men på PC'er med mere ram er værdien af "TotalPhysicalMemory" stadig kun 2GB ??

Nogen der kan fortælle hvorfor og eventuelt komme med et løsnings forslag
Avatar billede sjh Nybegynder
09. december 2008 - 15:33 #1
Prøv med GlobalMemoryStatusEx den skulle gerne vise de 4GB, men den virker først fra Windows 2000 af..
http://allapi.mentalis.org/apilist/GlobalMemoryStatusEx.shtml
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2008 - 04:23 #2
Man kan også bruge WMI.

Her er en VBS snipper (må relativt nemt kunne omskrives til VB6):

Set wmi = GetObject("winmgmts:")
Set ramblocks = wmi.ExecQuery("SELECT * FROM Win32_PhysicalMemory")
For Each ramblock In ramblocks
  WScript.Echo ramblock.BankLabel & ": " & ramblock.Capacity & " bytes"
Next
Set nics = Nothing
Set wmi = Nothing
Avatar billede ser Nybegynder
11. december 2008 - 18:10 #3
Tusind tak til sjh :)
Avatar billede sjh Nybegynder
12. december 2008 - 11:47 #4
Selv tak