Avatar billede jih Nybegynder
08. december 2008 - 11:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

checke history.go(-1)

Hej,

jeg har et problem med en hjemmeside, hvor jeg indlæser nogle variabler når man kommer ind på hjemmesiden, og siden redirecter den til den aktuelle side man bruger.

Mit problem er så, at når brugere vælger at sætte den til foretrukne, kommer der en fejl, fordi variablerne ikke er satte.

Jeg har prøvet at sætte en if check på, men kan ikke få den til at virke. Istedet for at sende bruger tilbage til den oprindelige startside, sætter den en uendelig "refresh" løkke igang. Hvordan kan jeg få dette til at virke? Eller er der en anden måde? Jeg arbejder med JS og ASP

min if sætning:

if  (history.go(-1) != "http://www.kagi.fo"){
    window.document.location.href = "http://www.kagi.fo";
}
Avatar billede olebole Juniormester
08. december 2008 - 12:38 #1
<ole>

Det lyder som en lidt pudsig løsning. Mon ikke du burde ændre strukturen? Du kan i hvertfald ikke tjekke det, du gerne vil  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede jih Nybegynder
08. december 2008 - 12:57 #2
Vi er igang med en fuldkommen fornyelse af hjemmesiden, men vi søger en temporær løsning til dette problem.

Jeg har søgt meget på google for at finde løsninger, og jeg har fundet mange. Men hvis du går ind under http://www.kagi.fo/, så initialiserer siden flere andre undersider / frames.

Jeg kunne godt tænke mig at tjekke - på en eller anden måde, om det så skulle være 100 linjer kode - hvor brugeren kom fra. Og hvis brugeren IKKE kommer fra en side der indeholder "www.kagi.fo" i URL'en, skal han redirectes til www.kagi.fo.

Vil du sige at der ikke er nogen måde at gøre dette på, før siden er omstruktureret?
Avatar billede hr__hallandsen Nybegynder
08. december 2008 - 16:59 #3
Hvad med

if  (document.referrer != "http://www.kagi.fo"){
    window.document.location.href = "http://www.kagi.fo";
}
Avatar billede storkie Nybegynder
08. december 2008 - 21:18 #4
Fix det med ASP:

    If NOT Request.QueryString("var") Then
    Request.QueryString("var") = string
    End If
Avatar billede jih Nybegynder
10. december 2008 - 10:18 #5
hallandsen: det har jeg prøvet, men det virker tilsyneladende ikke.

Måske det kan have noget at gøre med at den "mapper" alle frames når den kommer ind på siden? I kan prøve at gå ind på www.kagi.fo og klikke pil ned ved Tilbage knappen. der skulle være en masse tyske sider at gå til, men de linker alle tilbage til den side du er inde på.

storkie: jeg prøvet at lege rundt med Request.QueryString, så melder jeg tilbage.
Avatar billede jih Nybegynder
10. december 2008 - 14:21 #6
prøver *

det ser ud til at jeg ikke kan bruge request.querystring. jeg er ikke helt sikker på hvorfor det ikke virker, men det kan have noget at gøre med at i index filen bliver FO valgt som default til QueryString("Lang"). Det skifter ellers kun hvis man vælger mellem engelsk/færøsk på flagene oppe til højre.

problemet er egentligt at hvis folk sætter den til foretrukne, bliver adressen til http://www.kagi.fo/html/viewer.asp?Lang=FO eller
http://www.kagi.fo/html/viewer.asp?Lang=EN

når du kommer tilbage til den side, starter du ikke initiatiseringsfilen, hvor alle variable bliver definerede. Hvis der bare findes en smart måde til at få "foretrukne" til at automatisk vælge undermappen (som indeholder index filen) istedet for den aktuelle fil, ville det være meget bedre. Men som udgangspunkt har vi bare brug for at folk skal kunne tilføje til foretrukne og komme tilbage til siden via foretrukne uden problemer.
Så ville det selvfølgelig også være et plus, hvis man kunne fixe det sådan at den også redirectede til www.kagi.fo når du klikker "Tilbage" for at komme ind til siden.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede jih Nybegynder
10. december 2008 - 15:59 #7
altså..

når du bruger Request.QueryString("Lang") får du jo querystringer hver gang, siden når du klikker tilbage / bruger foretrukne til at komme ind på siden, loader du jo siden med viewer.asp?Lang=FO.
Avatar billede jih Nybegynder
16. december 2008 - 09:37 #8
lukker