Avatar billede radiohead Nybegynder
07. december 2008 - 00:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

repeater ItemCommand

Hey

Jeg har en repeater med 3 linkbuttons per item.

De står i repeateren som "link 1", "link 2" og "link 3".
Nu vil gerne have, at når der klikkes på f.eks den linkbutton der hedder "link 1", skal der udskrives "link 1" til en label.

For at fange eventen fra disse linkbuttons, har jeg læst mig til, at jeg skal bruge repeater.ItemCommand, og det virker egentlig fint nok...
Men jeg er på bar bund når det kommer til, at finde ud af hvilken af de mange linkbuttons, der startede eventen af.
Og hvordan jeg får fat i teksten der står i den linkbutton der startede eventen.

Kan i hjælpe... Spørg hvis i ikke er helt med - jeg kunne ikke lige forklare det bedre :)

Pft.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2008 - 04:42 #1
Din click event metode har vel en object sender ?
Avatar billede aaberg Nybegynder
07. december 2008 - 10:46 #2
En god måde at håndtere knapper i Repeater, er at sætte CommandArgument propertien på knapperne til en værdi som identificerer hvad knappen skal gøre. Når du lytter på ItemCommand eventet på en Repeater, kan du få CommandArgument værdien fra RepeaterCommandEventArgs instansen (e).
Avatar billede radiohead Nybegynder
07. december 2008 - 13:56 #3
aaberg - jeg fandt faktisk selv ud af det, og har netop gjort det på den måde som du siger.
Sætte et commandArgument på knappen og hente værdien med e.commandArgument.

Men tak for hjælpen alligevel. Læg et svar. ;)
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 09:00 #4
:-)
Avatar billede mikalj Nybegynder
08. december 2008 - 15:52 #5
Du behøver ikke bruge OnItemCommand på repeateren. Du kan også bruge OnCommand eller OnClick på de individuelle linkbuttons.
Avatar billede radiohead Nybegynder
08. december 2008 - 22:00 #6
Mikalji - Ok, tak - men nu fungere det i hvert fald, og det er super :)