Avatar billede mlutken Nybegynder
06. december 2008 - 10:40 Der er 1 kommentar

Dygtig programmør til avanceret søgemaskine

Kendskab til en eller flere af: Php, javascript, SQL, Html, C++.
De 200 point er til hvem som helst der kan hjælpe med at finde en dygtig programmør der kan være vores partner.

GoMapIt (arbejdstitel) ønsker at være, det verdensomspændende websted, hvor man køber sælger, lejer bolig og fast ejendom. Præsentationen vil være på et dynamisk kort som f.eks. Google maps. Så GoMapIt’s primære fokusområde er søgninger, hvor den geografiske placering af det man søger er meget afgørende. I første omgang vil fokus være specifikt på ejendomsmarkedet.

På længere sigt ønskes opbygget en vendensomspændende emnebaseret søgemaskine, hvor der kan søges på alle mulige ting der giver mening at præsentere geografisk, som f.eks. : Billigste produkter, hvor kan jeg spise kinesisk nu, jeg lige er ankommet til min ferieby, vejrudsigter, havnepladser, koncerter. Desuden ønsker vi at vores brugere kan oprette deres “personlige” kort med deres favorit søgninger a la “hvor er der tilbud på en kasse øl” og afmærkinger af ferieture eller hvad de måtte ønske. Dette bliver muligt da hver type søgning/kort er et selvstændigt plugin - lidt ligesom f.eks. Facebook. Ejendomssøgning bliver så det første plugin.

Vores søgerobot (Sleipner) kan vha. et simpelt tilpasset “filter” trække data ud fra en vilkårlig hjemmeside og samtidigt “forstå” hvad den læser. Kernen i Sleipner er Firefox og derfor kan vi gøre alt med en hjemmeside som man kan fra en browser, inklusive fylde ud i felter, logge ind osv. - en slags avanceret “auto-surfing”.

GoMapIt er med andre ord en søgemaskine på linje med Google, men med en ganske anden tilgang til søgning og derfor er de to ikke umiddelbart konkurrenter. Vi satser på en meget mindre del af nettet, men tilgengæld er det en udvalgt del, hvor vi iøvrigt kender indholdet langt mere detaljeret og kan som følge heraf tilbyde langt mere præcise søgninger.

Se status og links til testsite her:
http://www.geooctant.com/?page_id=48

-Martin Lütken
Avatar billede peder_taketwo Nybegynder
10. december 2008 - 14:38 #1
Hej Martin

Jeg vil gerne høre lidt mere.

I forhold til kompetencer; tre af ejerne af TakeTwo er dataloger hver med 6-7 års erfaring med webudvikling af forskellig art. Hvis det har interesse kan jeg fremsende CV'er på hver af de tre. Du kan smide en mail til psj@taketwo.dk

Det er nok nemmere lige at tage den indledende snak pr tlf.
Du kan fange mig på 40685707 hvis du har interesse i at høre mere.

Mvh Peder