Avatar billede kongen72 Nybegynder
05. december 2008 - 21:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Footer i bunden

Hey eksperter..

Er nybegynder i asp.net og har brug for lidt hjælp.
Har problemer med at få footeren til at blive i bunden af min hjemmeside.
Findes der en funktion, som er beregnet til dette formål??

Tak på forhånd,

Kim.
Avatar billede nidyahou Praktikant
05. december 2008 - 22:55 #1
hvad mener du?? har du en masterpage hvor du har footeren? Prøv at post ngoet af det kode du har problem med, så er det nemmere at se hvad du taler om, ellers aner vi ikke om du taller om div'er eller tabeller, eller hvordan din side er sat sammen.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
05. december 2008 - 23:23 #2
Hej..

Vil gerne have min footer med text helt ned i bunden af mine sider. Mine sider er bygget op med content og footer. Nogle af siderne har meget content, så skal footeren auto følge med ned..

Min masterpage ser sådan ud indtil videre:

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title></title>
    <link href="StyleSheet.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
    <asp:ContentPlaceHolder id="head" runat="server">
    </asp:ContentPlaceHolder>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div id="wrapper">
        <div id="leftcontent">
            <div id="logo"></div>
            <div id="menu"></div>
        </div>
        <div id="rightcontent">
        <asp:ContentPlaceHolder id="ContentPlaceHolder" runat="server">

        </asp:ContentPlaceHolder>
        </div>
        <div id="footer"></div>
    </div>
    </form>
</body>
</html>

Er der en Tool jeg kan bruge?? -eller skal det laves i CSS??
Avatar billede nidyahou Praktikant
05. december 2008 - 23:52 #3
du kan gøre det i css. Du skal huske at floate dine div'er.

prøv

#wrapper
{float:left;}

#rightcontent
{float:left;}

#footer
{float:left;}

og så giv dem en width så de fylder det du skal have dem til at fylde. På den måde sikrer du at footeren havner i bunden og ikke andre steder
Avatar billede kongen72 Nybegynder
05. december 2008 - 23:56 #4
Hej igen..

Det jeg gerne vil have er at footer altid er i bunden. Dvs. hvis der intet content er, skal footer være i bunden af browser vinduet (viewport), og hvis der er meget content (så der kommer scollbars), så skal footer være i bunden af content.
Avatar billede nidyahou Praktikant
06. december 2008 - 00:33 #5
yes. Det gør du ved at floate div'erne og sætte en fast bredde på dem. Hvis du også vil have den rykket et stykke ned sætter du også en fast højde.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
09. december 2008 - 12:07 #6
Tak for hjælpen.. :-)
- Hvordan giver jeg dig dine points?? :-0
Avatar billede kongen72 Nybegynder
09. december 2008 - 12:09 #7
ups.  det var ikke meningen..