Avatar billede dakar2004 Nybegynder
05. december 2008 - 02:57 Der er 3 kommentarer

Jmail - profil aktivering

Jeg er ved at lave et bruger system hvor der sendes en e-mail til brugeren med en aktiveringskode, koden genereres på en siden og gemmes i et felt i databasen og hentes igen på næste side

felten hvor koden gemmes hedder når den er indtast på siden som recordset

bruger("aktiveringskode")

jeg bruger samtidig jmail og vil gerne have koden placeret i et link så brugen kun skal trykke på linket i mailen for at aktivere profilen, linket ser således ud

http://www.eventz.dk/ny_bruger8.asp?sog=9AXBgAC8h67W&Submit=Aktiver+Profil

9AXBgAC8h67W skal så skiftes ud med bruger("aktiveringskode") og indsættes i denne jmail kode:

<%
  set msg = Server.CreateOBject("JMail.Message")

  ' Angiv din afsender-adresse
  ' - den skal være oprettet på webhotellet
  msg.From = "info@eventz.dk"
  msg.FromName = "Eventz.dk"

  ' Tilføj email-adresse og navn på modtageren
  msg.AddRecipient Session("sesemail")

  ' Angiv et emne for emailen
  msg.Subject = "Aktiveringskode - Eventz.dk"

  ' Selve teksten (body)
  msg.Body = "Tak For Din Tilmelding På Eventz.dk" & vbCrLf & vbCrLf
  msg.appendText "Nedstående kode skal bruges til at aktivere din profil på Eventz.dk" & vbCrLf
  msg.appendText "Tryk på nedstående link for at aktivere profilen: " & vbCrLf
  msg.appendText Aktiver Profil

  msg.Send("mail.eventz.dk")
%>

linket skal så sættes ind der hvor msg.appendText er = Aktiver Profil, sådan at når man trykker på teksten Aktiver Profil så går den ind på linket...
Avatar billede platik Nybegynder
05. december 2008 - 08:28 #1
Kan du ikke bare skrive mailen i HTML, og lave et link den vej. (<a href="http://www.eventz.dk/ny_bruger8.asp?sog=" & koden & "&Submit=Aktiver+Profil")
Nu kender jeg ikke lige til Jmail, men en hurtig søgning på google viste at man burde kunne bruge HTML i den.

Kilde: http://dimac.net/Products/w3JMail/Version43/Examples/HTMLemail.htm
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
05. december 2008 - 11:13 #2
jeg får fejl i følgende linie:
msg.appendHTML = "<b><H4><a href=""http://www.eventz.dk/ny_bruger8.asp?sog="" & koden & ""&Submit=Aktiver+Profil"">Aktiver Profil</H4></a>

fejlen lyder på:

Microsoft VBScript compilation error '800a0409'

Unterminated string constant

/ny_bruger6.asp, line 69

hvad er fejlen, jeg kan ikke lige finde den...
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
05. december 2008 - 11:16 #3
heheh fandt fejlen selv

Kan jo være man skulle tage og huske på " i slutningen af linien...