Avatar billede enggaard Nybegynder
04. december 2008 - 16:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Download XML bliver til HTML

Hey

Hvis man klikker "View Source" på følgende side får man xml for siden:

http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Shadowsong&n=Antares

Jeg har så lavet en stump kode som henter denne side i C#:

WebRequest wr = WebRequest.Create("http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Shadowsong&n=Antares
");
string xml = new StreamReader(wr.GetResponse().GetResponseStream()).ReadToEnd();

Problemet er at xml indeholder nu html for siden, og ikke xml'en.

Jeg går ud fra det er fordi der ligger noget xls (eller hvad det nu er det hedder ;)) i xml som tranformerer den til html.

Hvordan undgår jeg dette og får xml ud i stedet?
Avatar billede enggaard Nybegynder
04. december 2008 - 16:52 #1
hov... lidt for mange linieskift der.

string xml = new StreamReader(wr.GetResponse().GetResponseStream()).ReadToEnd();
Avatar billede enggaard Nybegynder
04. december 2008 - 16:59 #2
wr.UserAgent = "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)";
Avatar billede enggaard Nybegynder
04. december 2008 - 17:00 #3
-
Avatar billede kalp Novice
04. december 2008 - 20:56 #4
Tror vidst mere det er omvendt.. De benytter xls til at transformere HTML'en til det du ser:)

http://armory.wow-europe.com/layout/character-sheet.xsl
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2008 - 03:19 #5
Det der sker er at:
- character-sheet.xml er ikke en static fil men et server side script (ellers ville query URL jo heller ikke virke)
- det server side script tester for browser
- hvis det er en browser som de tror har XSL capability så sender de XML med ref til XSL og
  laver browseren transformeringen client side
- hvis det ikke er en browser som de tror ikke har XSL capability så transformerer de
  server side og sender HTML ud

Faktisk et forsøg på at være hjælpsomme overfor dem med meget gamle browsere !
Avatar billede enggaard Nybegynder
05. december 2008 - 13:02 #6
Tak for forklaring Arne :)