Avatar billede ch007 Nybegynder
02. december 2008 - 10:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ASP Upload med ekstra felt

Jeg vil gerne uploade en fil med ASP Upload. Sammen med den fil, som uploades, skal jeg gemme en beskrivelse i en database.

I databasen skal indskrives filnavn samt beskrivelsen.

Min kode fra upload-siden er:

<form style='margin-bottom:0px;padding-bottom:0px;' method='POST' action='?v=dokument&v2=3b&id=" & request("id") & "' target='_self' id=form1 name=form1 ENCTYPE='multipart/form-data'>"

<BR>Beskrivelse:<BR>"

<input type='text' name='Navn_da' class='input' style='font-family:verdana; font-size:10pt; width:200px; height=25px; vertical-align:top'>"

<BR><BR>Vælg Dokument:<BR><INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE"><BR><BR>

<BR><BR><INPUT TYPE='submit' VALUE='Upload dokument' id='submit'1 name='submit'1>"

Mit problem er, at hvis jeg medtager ENCTYPE='multipart/form-data' kommer beskrivelsen ikke med over. Sletter jeg ENCTYPE='multipart/form-data' får jeg følgende fejl:

Persits.Upload.1 error '800a003d'

Wrong Content-Type. Make sure you have included the attribute ENCTYPE="multipart/form-data" in your form.

Er der en, der kan hjælpe?
Avatar billede keysersoze Guru
02. december 2008 - 10:46 #1
du skal have din enctype med - det du sikkert gør forkert er at du spørger på fx request.form("navn_da" hvor du skal spørge med det du har initialiseret dit upload-object med fx upload.form("navn_da").
Avatar billede ch007 Nybegynder
02. december 2008 - 10:53 #2
Hvis jeg kalder upload.form("Navn_da") får jeg følgende

Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: 'upload'
Avatar billede ch007 Nybegynder
02. december 2008 - 10:55 #3
Så skal jeg selvfølgelig kalde dette først ;)

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
Avatar billede ch007 Nybegynder
02. december 2008 - 10:56 #4
Eller hvad?

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

Response.write upload.form("Navn_da") giver svaret blank, ""

?
Avatar billede ch007 Nybegynder
02. december 2008 - 10:58 #5
En anden fejl:

Når jeg udfylder feltet med "FILE", sker der intet, når jeg trykker på knappen, upload ??
Avatar billede ch007 Nybegynder
02. december 2008 - 11:25 #6
Jeg har løst det på en lidt besværlig måde med at kalde hvert "item" en for en:

For Each Item in Upload.Form

Men der er stadig et problem med at når feltet "FILE" udfyldes kan jeg ikke trykke på knappen???
Avatar billede ch007 Nybegynder
02. december 2008 - 11:44 #7
Ja, problemet lå så i at jeg blot skrevet "noget" og ikke valgt en rigtig fil. Det ville den selvfølgelig ikke godtage.

Det virker nu!

Men tak for hjælpen - smider du et svar?
Avatar billede keysersoze Guru
02. december 2008 - 12:30 #8
der er trods alt så meget sikkerhed på file-feltet at man ikke bare kan fylde det med custom indhold. Jeg har ikke tidligere oplevet problemet med at få værdier ud via upload.form - at du har problemer kan der selvfølgelig være mange problemer med som jeg ikke rigtig har mulighed for at se.

men her i hvert fald et svar.
Avatar billede ch007 Nybegynder
02. december 2008 - 18:22 #9
Tak