Avatar billede fredag1 Nybegynder
01. december 2008 - 12:11 Der er 2 kommentarer

C# of excel

Jeg vil læse en excel fil. Jeg bruger
// create the workbook object by opening the excel file.
            string path = @"c:\testC.xls";
            Excel.Workbook workBook = app.Workbooks.Open(path,
                                                      0,
                                                      true,
                                                      5,
                                                      "",
                                                      true,
                                                      Excel.XlPlatform.xlWindows,
                                                      "\t",
                                                      false,
                                                      0,
                                                      true,
                                                      1,
                                                      0);
            // get the active worksheet using sheet name or active sheet
            Excel.Worksheet workSheet = (Excel.Worksheet)workBook.ActiveSheet;

            int index = 0;
            // This row,column index should be changed as per your need.
            // i.e. which cell in the excel you are interesting to read.
            object rowIndex = 2;
            object colIndex1 = 1;
            object colIndex2 = 2;
            object colIndex3 = 3;
                      try
            {
                MessageBox.Show("openFile2" + ((((Excel.Range)workSheet.Cells[rowIndex, colIndex1]).Value2) != null).ToString());
                while (((Excel.Range)workSheet.Cells[rowIndex, colIndex1]).Value2 != null)
                {
                    MessageBox.Show("openFile3");

                    string fullName = ((Excel.Range)workSheet.Cells[rowIndex, colIndex1]).Value2.ToString();

                    string userID = ((Excel.Range)workSheet.Cells[rowIndex, colIndex2]).Value2.ToString();

                    string komName = ((Excel.Range)workSheet.Cells[rowIndex, colIndex3]).Value2.ToString();
                    MessageBox.Show("FullName=" + fullName + "USER=" + userID + "KOM=" + komName + "index=" + index);

                    index++;
                    rowIndex = 2 + index;

                }
            catch (Exception ex)
            {

                MessageBox.Show(ex.Message);
                app.Quit();
            }
Det går fint når jeg selv skriver filen C:\testC.xls. Men når jeg
åbner en xls fil fra internetet der er som om det ikke kan læse
tegn som er skrevet der. Vi åbner en excel fil fra internetet ved
at sige gem som regneark. Hvad er galt?
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. december 2008 - 12:37 #1
Det er vel ikke fordi regnearket fra internettet er i et andet format, f.eks. Excel 2007?
Avatar billede fredag1 Nybegynder
01. december 2008 - 13:04 #2
Det kan godt være det er det. Men hvordan kan jeg redes? Hvad skal jeg gøre?
Der er noget med de tegn som bliver skrevet. De er ikke tegn som f.eks Active
directory forstå!