Avatar billede cille2504 Nybegynder
29. november 2008 - 17:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire One eller MSI Wind?

Hej. Jeg vil bare høre jeres meninger om de to smarte netbooks Acer Aspire One og MSI WIND.
- Jeg har hørt godt om begge, og den skal  bruges til skolebrug og til hjemmebrug.

MSI'en er dyrere, men er den det værd?

Gerne om jeres erfaring med styresystemet Linux også.

VH.
Avatar billede aspgo Nybegynder
30. november 2008 - 09:51 #1
MSI Wind med xp.
Jeg så en anmeldelse på nettet med de to bærbar hvor de anbefalet MSI Wind, fordi Acer one havde meget blæser larm.
Jeg ville altid vælge XP, så jeg ikke er begrænset af det lille næsten ubrugelig styresystem som Linux ofte er. Så er du os sikker på du kan bruge alle programmer, som kunne blive nødvendig.
-Kan det svære ikke lige huske hvilken hjemmeside jeg så den på.
Avatar billede haverslev Novice
30. november 2008 - 10:24 #2
MSI Wind eller MEDION akoya mini, du kan købe i ALDI, er en og samme maskine.

Her er lidt over 12 notebooks:
http://www.pcworld.dk/art/10245?page=1

Og denne:
http://crave.cnet.co.uk/laptops/0,39029450,49297248,00.htm
Avatar billede cille2504 Nybegynder
30. november 2008 - 13:38 #3
Har størrelsen af skærmen en væsentlig rolle? Acer'en er en 8,9 tommer og MSI'en er 10 tommer.
Avatar billede haverslev Novice
30. november 2008 - 13:43 #4
Ja størrelsen betyder jo, at ikke blot er skærmen større, men også selve maskiner er større og derved er tastatur knapperne også større osv :)
Avatar billede cille2504 Nybegynder
30. november 2008 - 14:05 #5
Ok. Hvorfor vælger du MSI'en fremfor Acer'en?
Avatar billede haverslev Novice
30. november 2008 - 14:20 #6
Bl. a på grund af størrelsen, lidt længere batteri tid (Acer kommer dog med et batteri der skulle kunne køre op til 7-8 timer)
Men ellers er bade Acer og Msi meget lig hinanden og største forskel er mere eller mindre "kun" størrelsen

http://www.pcworld.dk/art/10256?page=1

http://www.pcworld.dk/art/10161?page=1
Avatar billede cille2504 Nybegynder
30. november 2008 - 14:32 #7
Det har MSI også, altså kommet med et batteri der kan køre op på et antal timer, jeg ikke husker. Jeg synes også, at det hele kan blive FOR småt, mht. ACER.

Mener du, at det at MSI'en er dyrere end Aceren er fordi, den er det bedre?
Ifølge de to links du giver mig, der ser det ud som om MSI'en er mest populær?
Avatar billede haverslev Novice
30. november 2008 - 14:48 #8
Nej jeg mener ikke at den ene er bedre end den anden.
Tror mest at pris diff. skyldes at Acer er billig pga af lav $ kurs og selvfølgelig at den er "mindre" i udgave.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2008 - 18:03 #9
"så jeg ikke er begrænset af det lille næsten ubrugelig styresystem som Linux ofte er" Og hvad er det så lige "aspgo" bygger den udtalelse på udover alm. uvidenhed
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. juli 2009 - 14:54 #10
Lenovo S10e blev det til. Tak
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. juli 2009 - 14:55 #11
Lenovo S10e blev det til. Tak.