Avatar billede mpk Nybegynder
26. november 2008 - 23:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opretter jeg min egen StringCollection

Hej eksperter.

Jeg leger med windows media player.
Når jeg kalder
var pl = player.mediaCollection.getByAttribute("Artist", "Madonna");
så for jeg en StringCollection object, som indeholder hendes numre. og jeg kan få fat i dem vha. pl.item(i);

Mit spg. er nu, hvordan opretter jeg mit egen StringCollection object (myStringCollection).
fx var myStringCollection = new Object(); // men dette virker ikke

Hvor jeg kan indlæse (add) string elementer,
myStringCollection.item.add("Element 1"); // virker heller ikke

og efterfølgende udlæse dem med
myStringCollection.item(i); // dette virker med wmp objektet.

Jeg håber nogen kan hjælpe.

/vh MPK
Avatar billede olebole Juniormester
27. november 2008 - 00:48 #1
<ole>

JavaScript indeholder collections. Det gør JScript, men har ikke native metoder til at oprette collections med.

Normalt ville man i JS bruge et object og sætte/hente dets properties direkte - og ellers må man selv skrive et collection objekt.

I øvrigt går jeg udfra, der er tale om en copy/paste fejl i linjen:
    myStringCollection.item.add("Element 1");

Der findes vist ikke sprog, hvor item metoden på en collection har en add metode  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
27. november 2008 - 00:55 #2
Et eksempel på en helt simpel begyndelse på et collection objekt kunne se sådan ud:

function JSCollection() { // Constructor
    this.aItems = [];
}
JSCollection.prototype.add = function(sTxt) {
    this.aItems.push(sTxt);
}
JSCollection.prototype.item = function(nInx) {
    return this.aItems[nInx];
}
Avatar billede mpk Nybegynder
27. november 2008 - 14:58 #3
Hej Ole

Ja item.add var en typo, det gik lige lidt stærkt ;-)

Men dit forslag var lige det, der skulle til for at få mig på rette vej, nu kører det.

tak for hjælpen, hvis du smider et svar, så får du nogle point.

/vh MPK
Avatar billede olebole Juniormester
27. november 2008 - 15:07 #4
Selvtak - og så kan du jo selv udvide din collection med flere properties/metoder alt efter, hvad du har brug for  ;o)