Avatar billede enza Nybegynder
22. november 2008 - 13:59 Der er 4 kommentarer

textfelt med botten og et slags macro

heysa her på experten jeg er nyoprettet bruger og vil prøve lykken med at få løst mit "problem" her inde :)
sprog c# som i nok ved :) har visual studio 2008 express
til mit "problem"
jeg vil gerne have et textfelt hvor brugeren kan skrive i det,med en knap ved siden af, knappen skal så gøre at læse hvad der er blevet skrevet i tekst feltet og så udskrive det som hvis personen tastede det på tasturet blot med en kommando foran som skal væer /nick

så det jeg vil have er et textfelt hvor folk kan skrive deres ønskede navn også en knap til at activere det navn de har skrevet og det skal køres som hvis brugeren skrev /nick textfelt {enter} på tastaturet

håber ikke jeg har snørklet for meget i teksten her :)
Avatar billede aaberg Nybegynder
22. november 2008 - 16:38 #1
Jeg går ud fra at det er en Windows applikation du er ved at lave, og ikke en web app?

Først designer du din form, ved at trække og slippe en TextBox og en Button ind på din form. For at skrive koden som skal køre når der trykkes på knappen, dobbeltklikker du på den i Visual Studio. Dette opretter en Event Handler, som er en metode som køres når knappen trykkes på.

her er noget eksempelkode

private void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
  string kommando;

  kommando = "/nick " + textBox1.Text + Environment.NewLine;
}

Nu ligger den ønskede tekststreng i kommando variablen. Hvis du f.eks. vil skrive denne ud til en Label, skriver du:

label1.Text = kommando;
Avatar billede enza Nybegynder
22. november 2008 - 17:21 #2
godt nok svært at forklare hehe :) men ja det er lidt ligesom det bare lidt mere kompliceret jeg har et irc script kørende på en webserver så jeg har hentet en webbrowser som så køre denne irc klient vil så gerne have at man kan udfylde en textbox også trykke på knappen også har man skiftet navn på irc til det der står i textboxen
Avatar billede aaberg Nybegynder
22. november 2008 - 17:49 #3
Desværre ved jeg meget lidt om irc! Så det kan jeg nok ikke svare på. Vi må håbe der er andre der kan svare på dit spørgsmål :-)
Avatar billede enza Nybegynder
22. november 2008 - 21:49 #4
aaberg cc jeg krydser finder så:=)