Avatar billede dragnor Juniormester
20. november 2008 - 09:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre farver på graf

Hej eksperter

Jeg sidder med en:
Microsoft Graph Chart
MSGraph.Chart.8

Denne graf befinder sig i en rapport. jeg kunne godt tænke mig programeringsmæssigt at ændre farverne på de X antal søjler den viser. Sådan så søjle et har farve 1 og søjle 2 har farve 2 og søjle 3 har farve 1 osv.
Håber det giver mening. Altså 2 farver som jeg sætter og som den skifter imellem, på x antal akser

Mit problem er bare, hvordan gør jeg? Jeg skal vel have fat i min graf enten i forbindelse med at rapporten åbner, eller format_detail section hvori grafen er, og sætte farverne der eller?

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede jensen363 Forsker
20. november 2008 - 09:50 #1
Du kan lave individuel farvning ved at markere een søjle og højreklikke på denne. Herefter får du mulighed for at ændre layout/farve m.v.
Avatar billede dragnor Juniormester
20. november 2008 - 10:05 #2
I dag vises grafen korrekt i access 2003, men når databasen åbnes i 2007 har den glemt farveindstillingerne, derfor vil jeg sikre mig dem ved at sætte dem i forbindelse men åbningen af rapporten. Så det du beskriver er ikke en mulighed jeg kan bruge.
Avatar billede dragnor Juniormester
20. november 2008 - 14:36 #3
Fandt selv en løsning, dog driller farverne :-(

Dim objGraph As Object
Dim objDataSeries As Object
Dim objDataSheet As Object  'The underlying data
Dim intCntValues As Integer
Dim sngValue As Single
Dim i As Integer
Dim X As Long
Dim p As Graph.Point

Set objGraph = Me!G1.Object
Set objDataSheet = objGraph.Application.DataSheet
For X = 1 To objGraph.SeriesCollection.Count
    Set objDataSeries = objGraph.SeriesCollection(X)
    intCntValues = objDataSeries.Points.Count

    If X Mod 2 = 0 Then
        For i = 1 To intCntValues
            objDataSeries.Points(i).Interior.Color = 12053171
        Next
    Else
        For i = 1 To intCntValues
            objDataSeries.Points(i).Interior.Color = RGB(51, 102, 153)
        Next
    End If
Next
Avatar billede dragnor Juniormester
20. november 2008 - 14:37 #4
Så men mindre nogen kan hjælpe mig med farverne så trækker jeg mine point igen. Hvis jeg bruger:
RGB(0, 255, 0)

Så skulle den gerne blive grøn men den bliver brun :-(
Avatar billede jens_lynild Nybegynder
04. december 2008 - 11:01 #5
Hvis du i 2007 benytter effekter - graduering og så vælger tofarver, hvor du vælger den samme farve i begge farver kan 2007 huske farven du har valgt. Ikke særligt smart men det virker :)
Avatar billede dragnor Juniormester
04. december 2008 - 13:59 #6
hej jens,

Den har jeg også selv lavet, men det er ikke godt nok, den skal gøre det i koden og ikke manuelt.