Avatar billede zombien Juniormester
19. november 2008 - 15:35 Der er 1 løsning

ASP og en udregning

Hej Alle Eksperter

Jeg sidder her med et problem, et lille bud system, hvor folk skal have mulighed for at kunne byde på en ting, her er der tale om eks. 100 sure sokker...

a byder på 50 sokker
b byder på 25 sokker

så hvis c kommer og byder på 75 sure sokker
skal den først trække de 25 fra selve varelageret, derefter 25 fra c og resten skal tages fra a..

så efter c's bud skal a stadig have 25 sure sokker, med det bud han lavede, det er sikkert en meget simpel if struktur der skal laves, men jeg har det med at lave det mere indviklet end det er..

og derfor sidder jeg også og har rodet med det de sidste par timer

jeg tillader mig at smide det ind jeg har leget med, men som i nok opdager er det et stort rod, dog trækker det fra, men det får felter til at køre i minus :S

if auk_ant <> 0 AND auk_bud <> 0 then
bud_vare = auk_ant
bud_vare2 = auk_ant
if rs("vare_ant") = 0 then
sql5 = "SELECT * FROM bud where antal_vare <> 0 order by ID ASC"
set rs5 = conn.execute(sql5)

if not rs5.eof then
do until rs5.eof
db_vare_old = rs5("antal_vare")
bud_vare = db_vare_old - bud_vare2
old_vare = rs5("antal_vare") - bud_vare
if old_vare <> db_vare_old then
sql6 = "update bud set antal_vare = '"&old_vare&"' where id = "&rs5("id")&""
set rs6 = conn.execute(sql6)
end if
bud_vare2 = bud_vare
rs5.movenext
LOOP
end if

håber der er nogle som kan hjælpe på denne front
Avatar billede zombien Juniormester
16. august 2010 - 18:01 #1
lukket