Avatar billede nh92 Nybegynder
18. november 2008 - 18:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vis kun 1 nyhed

Hej eksperter.

Jeg har et lille problem. Jeg vil gerne have at min hjemmeside kun viser én (1) nyhed på forsiden når jeg skriver nyheder ind. Jeg har bare sagt sådan her:

("select * from TABEL order by ID DESC")

Hvordan skal jeg order den, hvis kun 1 nyhed skal vises?

Har desuden lavet en liste nedenunder, hvor overskriften kommer frem:

<h4>Flere nyheder:</h4>

<?
$news = mysql_query("select * from TABEL order by ID DESC");
while($rowNews = mysql_fetch_array($news)) {
?>

<h4><a href="news.php?id=<?=$rowNews[id]?>"><?=$rowNews[overskrift]?></a></h4>

<?
}
?>
Avatar billede zity Nybegynder
18. november 2008 - 18:50 #1
Du bruger limit i din sql-forespørgsel

select * from TABEL order by ID DESC LIMIT 1
Avatar billede showsource Seniormester
18. november 2008 - 18:51 #2
$news = mysql_query("select * from TABEL order by ID DESC LIMIT 0,1");
$rowNews = mysql_fetch_array($news));

echo $rowNewa["id"];
Avatar billede nh92 Nybegynder
18. november 2008 - 19:17 #3
Tusinde tak. Det virker. Vil gerne give dig pointene zity, da du var først. Bare markér dit som et svar. :)
Avatar billede zity Nybegynder
18. november 2008 - 19:31 #4
Svar :)