Avatar billede cronck Nybegynder
18. november 2008 - 12:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ajax & Dom Inspector?

Jeg er begyndt at rode en del med Ajax scripts der kører en masse PHP-sider som jeg skriver løbende.

Når jeg får vist min kilde-kode, eventuelt for at tjekke hvorfor DIV's bliver vist forkert, ser jeg desværre kun selve 'hovedsiden' med Ajax scriptet.

Har forsøgt med DOM Insepctoren i FireFox 3, men denne lader heller ikke til at gøre hvad jeg ønsker.

Så mit spørgsmål er: Er der nogen derude som kender et stykke software der inkluderer kildekoden for ALT der er vist på skærmen? :)
Avatar billede olebole Juniormester
18. november 2008 - 12:41 #1
<ole>

Du alert'er bare body'ens innerHTML - evt. udskriver det i en popup  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede cronck Nybegynder
18. november 2008 - 12:48 #2
Og hvordan vil du helt præcist have at jeg gør dét? :-D
Avatar billede cronck Nybegynder
18. november 2008 - 12:49 #3
Ahh... Javascript i adresselinien?
Avatar billede jokkejensen Novice
18. november 2008 - 12:51 #4
brug firebug til firefox.

www.getfirebug.com

Så kan du debugge ret let, med breakpoints muligheder mm.

/J
Avatar billede cronck Nybegynder
18. november 2008 - 12:52 #5
java script:alert(document.body.innerHTML)

Så har jeg bare det problem, at siden er for stor, og der ikke er nogen scroll-bar i alert-boksen...
Så skal jeg copy-paste ind i et dokument hver gang :)
Avatar billede cronck Nybegynder
18. november 2008 - 12:58 #6
FireBug viser desværre ikke indeholdet/koden fra siderne som bliver loadet af Ajax-scriptet
Avatar billede cronck Nybegynder
18. november 2008 - 13:00 #7
...og dog. Hvis jeg trykker "undersøg" og klikker på et af de objekter som ligger på en side der bliver loadet af Ajax, reloader den hele feltet som indeholder kildekoden for siden. :)
Avatar billede cronck Nybegynder
18. november 2008 - 13:04 #8
Faktisk, så viser det sig at være mig som kiggede det forkerte sted i kildekoden før.

FireBug fungerer præcist som det jeg efterspurgte.

Jokkejensen, kan du smide et svar? ;)
Avatar billede olebole Juniormester
18. november 2008 - 13:11 #9
Hvis du vil kunne teste i flere browsere, kan du lave denne Bookmarklet:

<a href="java script:x='';b=document.body;b.innerHTML='<button onclick=w=window.open(x,x);with(w.document){open();write(document.body.innerHTML);close()}>ShowSource</button>'+b.innerHTML;alert(b.innerHTML);void(0)">Check Kode</a>
Avatar billede jokkejensen Novice
18. november 2008 - 13:46 #10
jeay, den er ret skøn til at debugge JS med, den viser fint elementer der ikke ligger i markuppen, samt nye egenskaber mm.

IE's webdeveloper toolbar: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=e59c3964-672d-4511-bb3e-2d5e1db91038&displaylang=en

Er også ok, men knap så god til JS.

/J
Avatar billede cronck Nybegynder
18. november 2008 - 14:41 #11
Den vil helt sikker også blive brugbar, da det netop er gået op for mig at skidtet bliver nød til at kunne køre i IE ...Hvilket pt. ikke kan lade sig gøre.

Takker for hjælpen :)
Avatar billede olebole Juniormester
19. november 2008 - 10:51 #12
- og glem ikke Opera og Safari  ;o)