Avatar billede stairway_to_heaven Nybegynder
15. november 2008 - 13:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Url Rewriting

JEg har nogle problemer med url rewriting, kan ikke helt finde ud af hvordan og hvorledes:

Jeg kan ikke helt få flere regler til at fungere så går den bare tilbage til den første eksempel:
  <add name="Rule1" virtualUrl="^~/(.*).aspx" rewriteUrlParameter="ExcludeFromClientQueryString" destinationUrl="~/Default.aspx?id=$1" ignoreCase="true"/>
      <add name="Rule2" virtualUrl="^~/Comments/(.*).aspx" rewriteUrlParameter="ExcludeFromClientQueryString" destinationUrl="~/Details.aspx?id=$2" ignoreCase="true"/>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2008 - 13:14 #1
Det kan være du skal skrive dem i omvendt rækkefølge.
Avatar billede stairway_to_heaven Nybegynder
15. november 2008 - 13:19 #2
OKay, har opdaget at hvis jeg skrive f.eks således:
  <add name="Rule1" virtualUrl="^~/menu/(.*).aspx" rewriteUrlParameter="ExcludeFromClientQueryString" destinationUrl="~/Default.aspx?id=$1" ignoreCase="true"/>
      <add name="Rule2" virtualUrl="^~/Comments/(.*).aspx" rewriteUrlParameter="ExcludeFromClientQueryString" destinationUrl="~/Details.aspx?id=$2" ignoreCase="true"/>

Så virker det mystisk?
Avatar billede stairway_to_heaven Nybegynder
15. november 2008 - 13:20 #3
Erik smider du ikke et svar, det hjalp :-)
Havde slet ikke tænkt den tanke :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2008 - 15:20 #4
Den tager dem i rækkefølge. Den første du skrev omfattede faktisk også den anden, derfor blev den taget. Generelt kan man sige: Tag den mest specifikke først, og så aftagende ned til den mest generelle.

Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.
Avatar billede stairway_to_heaven Nybegynder
15. november 2008 - 15:25 #5
Tak for tippet :), det vil jeg gøre!