Avatar billede batzmand Nybegynder
12. november 2008 - 17:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kode til en

Hejsa...
Er der en som kan hjælpe med at lave koden til et frameset hvor output ser således ud.

-----------------------------
-                  -        -
-----------------------------
-                          -
-----------------------------

Opdelt i 3 venste side med 60 %, en højre med 40% og en bund som ca er 10 % af højden.
Avatar billede montago Praktikant
30. november 2008 - 16:36 #1
Spørg ovre i HTML sektionen...

eller installer Dreamweaver som er fantastisk til at lave frameopstillinger..

du er 100% sikker på du vil bruge Frames ??
Avatar billede batzmand Nybegynder
30. november 2008 - 18:23 #2
Er der noget galt med Frames siden du skriver det ?
Avatar billede montago Praktikant
30. november 2008 - 18:55 #3
Så hvidt jeg husker, kan frames opdeling drille adskillige browsere.
man kan også opleve links som åbnes forkert hvis ikke man holde tungen lige i munden hver gang man laver dem.

hvis du vil lave et layout som fylder hele skærm arealet kan man gøre det med DIV felter som evt. tager sig af overflow

<div style="overflow:auto"> som minder meget om en iFrame når man har meget indhold - fordelen er at indholdet er inline... = nemme links

alternativt kan det laves med et Table... som er endnu nemmere end DIV !

<table style="width:100%;height:100%" cellpadding="5" cellspacing="0">
  <tr>
Avatar billede montago Praktikant
30. november 2008 - 18:57 #4
hov

<table style="width:100%;height:100%" cellpadding="5" cellspacing="0">
  <tr>
    <td width="60%">ping</td>
    <td width="20%">pong</td>
    <td width="20%">kling</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="80%" colspan="2">tralala</td>
    <td width="20%">ongo</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede montago Praktikant
30. november 2008 - 18:59 #5
<html>
<body style="margin: 0px;">
    <table style="width: 100%; height: 100%" cellpadding="5" cellspacing="0">
        <tr>
            <td width="60%" style="background-color:Red;">
                ping
            </td>
            <td width="20%" style="background-color:blue;">
                pong
            </td>
            <td width="20%" style="background-color:green;">
                kling
            </td>
        </tr>
        <tr>
            <td width="80%" colspan="2" style="background-color:purple;">
                tralala
            </td>
            <td width="20%" style="background-color:yellow;">
                ongo
            </td>
        </tr>
    </table>
</body>
</html>
Avatar billede montago Praktikant
30. november 2008 - 19:01 #6
hov... på <tr> kan du sætte højden til 10% f.eks

<tr height="10%">
Avatar billede batzmand Nybegynder
30. november 2008 - 20:06 #7
Det lyder meget godt... Tak for svaret
Avatar billede montago Praktikant
30. november 2008 - 20:10 #8
skal jeg smide et svar ?

tables er nemme at styre, i forhold til DIV og Frames osv... bare post her igen hvis du har yderligere spørgmål til emnet