Avatar billede pakaci Nybegynder
12. november 2008 - 15:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til kode i fodbold regneark

Hej alle:)

Jeg har lidt problemer med mit excel regneark, det er sat op til at skulle udregne de forskellige kampe, altså hvem der vinder og derved give point ude i puljerne, dette gør de også, men problemet er at når der ikke står noget i feltet giver computeren holdet 1 point for ikke spillede kampe.

Er det muligt at lave en formel hvorved at de blankefelter = 0

Evt. Prt. screen kan sendes?

Formlen = HVIS(G3>I3;"3";HVIS(G3<I3;"0";HVIS(G3=I3;"1")))

Niklas Pakaci
Avatar billede be_nice Juniormester
12. november 2008 - 15:22 #1
Du kan starte din formel med at kontrollere for om G3 eller I3 er udfyldt - og hvis dette ikke er tilfældet skrive 0. Formlen vil så se således ud:
=HVIS(G3="";0);HVIS(I3="";0);HVIS(G3>I3;"3";HVIS(G3<I3;"0";HVIS(G3=I3;"1")))
/Be_Nice
Avatar billede jkrons Professor
12. november 2008 - 15:22 #2
Prøv dette

=HVIS(ELLER(ER.TOM(G3);ER.TOM(I3));"";HVIS(G3>I3;"3";HVIS(G3<I3;"0";HVIS(G3=I3;"1"))))

Så står der ikke noget før både G3 og I3 er udfyldt.
Avatar billede kabbak Professor
12. november 2008 - 15:23 #3
eller
=HVIS(OG(G3<>"";I3<>"");HVIS(G3>I3;"3";HVIS(G3<I3;"0";HVIS(G3=I3;"1")));"")
Avatar billede jkrons Professor
12. november 2008 - 15:23 #4
Ret "" til 0m, hvis der skal stå 0 i stedet for tom.
Avatar billede pakaci Nybegynder
12. november 2008 - 15:30 #5
Tusind tak for hjælpen alle sammen:)

Super hurtig hjælp det var skønt !!