Avatar billede nicmar Nybegynder
12. november 2008 - 12:31 Der er 13 kommentarer

Linje: fejl

Hej

Jeg får følgende fejl, når jeg arbejder med hjemmesider, eller når jeg er på andre hjemmesider for at surfe.

"der opstod en fejl under kørslen, vil du søge efter fejlen.
Linje 42:
Fejl: Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode"

Jeg har Norton 360 installeret, original, windov XP, samt original office 2007.

Hvad kan der være galt ?
Avatar billede darrich Novice
12. november 2008 - 13:18 #1
Hvis du ikke har sun java runtime på maskinen, kan der opstå fejl, når der afvikles java kode
http://www.java.com/en/download/windows_ie.jsp?locale=en&host=www.java.com:80&bhcp=1
Avatar billede nicmar Nybegynder
12. november 2008 - 16:49 #2
Hej
Det hjælper ikke, desværre
Avatar billede nicmar Nybegynder
12. november 2008 - 17:15 #3
Hej

Det er sådan en fejl jeg får op, men med forskellig tal efter: Linje: 0

Hvem kan løse det.
Jeg får det når jeg redigere på hjemmesider, feks. hvis der skal poppe et vindue op ?

---------------------------
Fejl
---------------------------
Der opstod en fejl under kørslen.
Vil du søge efter fejlen?

Linje: 0
Fejl: Et objekt er obligatorisk
---------------------------
Ja  Nej
---------------------------
Avatar billede nicmar Nybegynder
12. november 2008 - 20:08 #4
Desværre, det kan ikke være løsningen , har prøvet at genindstallerer Java
Avatar billede roenving Novice
13. november 2008 - 07:48 #5
Måske har du en popup-stopper, for hvis der bruges handlinger mod et popup-vindue, der ikke er der, kan denne besked komme, hvis du adresserer f.eks. et felt i en ikke-eksisterende form !-)
Avatar billede nicmar Nybegynder
13. november 2008 - 17:14 #6
jeg har slået popup fra !!!! Kan det være noget med Norton ?
Avatar billede roenving Novice
13. november 2008 - 17:18 #7
Jepz, kig efter om der ikke er lagt en javascript-kode ind i de dokumenter, hvor du får den besked !-)
Avatar billede nicmar Nybegynder
13. november 2008 - 22:19 #8
Hej

Jeg får denne fejl, hvis jeg siger ja til at gå ind i script editoren:
PopupWin=function(editor,_title,handler,initFunction,width,height,_opener){this.editor=editor;this.handler=handler;if(typeof(initFunction)=="undefined")var initFunction=window;this._geckoOpenModal(editor,_title,handler,initFunction,width,height,_opener);};PopupWin.prototype._parentEvent=function(ev){if(this.dialogWindow&&!this.dialogWindow.closed){if(!ev)var ev=this.dialogWindow.opener.event;HTMLArea._stopEvent(ev);this.dialogWindow.focus();};return false;};PopupWin.prototype._geckoOpenModal=function(editor,_title,handler,initFunction,width,height,_opener){if(!editor)var editor=this.editor;var dlg=editor._iframe.contentWindow.open("","","toolbar=no,menubar=no,personalbar=no,width="+(width?width:100)+",height="+(height?height:100)+",scrollbars=no,resizable=yes,modal=yes,dependent=yes,top=100,left=100");if(!dlg)var dlg=window.open("","","toolbar=no,menubar=no,personalbar=no,width="+(width?width:100)+",height="+(height?height:100)+",scrollbars=no,resizable=yes,modal=yes,dependent=yes,top=100,left=100");this.dialogWindow=dlg;if(typeof(_opener)!="undefined")this._opener=_opener;else this._opener=this.dialogWindow.opener;this._opener.dialog=this;if(Dialog._modal&&!Dialog._modal.closed)Dialog._dialog=this;var doc=this.dialogWindow.document;this.doc=doc;if(doc.all){doc.open();var html="<html><head></head><body></body></html>\n";doc.write(html);doc.close();};var html=doc.documentElement;html.className="popupwin";var head=doc.getElementsByTagName("head")[0];if(!doc.all)var head=doc.createElement("head");var title=doc.createElement("title");head.appendChild(title);doc.title=_title;var link=doc.createElement("link");link.rel="stylesheet";link.type="text/css";if(_editor_CSS.indexOf("http")==-1)link.href=_typo3_host_url+_editor_CSS;else link.href=_editor_CSS;head.appendChild(link);if(!doc.all)html.appendChild(head);var body=doc.body;if(!doc.all)var body=doc.createElement("body");body.className="popupwin dialog";body.id="--HA-body";var content=doc.createElement("div");content.className="content";this.content=content;body.appendChild(content);if(!doc.all)html.appendChild(body);this.element=body;initFunction(this);this.captureEvents();this.dialogWindow.focus();};PopupWin.prototype._dlg_close_on_esc=function(ev){if(!ev)var ev=window.event;if(ev.keyCode==27){this.close();return false;};return true;};PopupWin.prototype.callHandler=function(){var tags=["input","textarea","select"];var params=new Object();for(var ti=tags.length;--ti>=0;){var tag=tags[ti];var els=this.content.getElementsByTagName(tag);for(var j=0;j<els.length;++j){var el=els[j];var val=el.value;if(el.tagName.toLowerCase()=="input"){if(el.type=="checkbox"){val=el.checked;}};params[el.name]=val;}};this.handler(this,params);return false;};PopupWin.prototype.captureEvents=function(){var editor=this.editor;var _opener=this._opener;var self=this;function capwin(w){if(HTMLArea.is_gecko){w.addEventListener("focus",self._parentEvent,true);}else{HTMLArea._addEvent(w,"focus",function(ev){self._parentEvent(ev);});};for(var i=0;i<w.frames.length;i++){capwin(w.frames[i]);}};capwin(window);HTMLArea._addEvent(window,"unload",function(){self.releaseEvents();self.close();return false;});if(HTMLArea.is_gecko)HTMLArea._addEvent(editor._iframe.contentWindow,"unload",function(){self.releaseEvents();self.close();return false;});HTMLArea._addEvent(self.dialogWindow,"unload",function(){self.releaseEvents();self.close();return false;});HTMLArea._addEvent(self.doc,"keypress",function(ev){return self._dlg_close_on_esc(ev);});};PopupWin.prototype.releaseEvents=function(){var editor=this.editor;var _opener=this._opener;if(_opener&&!_opener.closed){var self=this;function relwin(w){if(HTMLArea.is_gecko)HTMLArea._removeEvent(w,"focus",self._parentEvent);else HTMLArea._removeEvent(w,"focus",function(ev){self._parentEvent(ev);});try{for(var i=0;i<w.frames.length;i++){relwin(w.frames[i]);};}catch(e){};};relwin(_opener);HTMLArea._removeEvent(_opener,"unload",function(){if(!self.dialogWindow.closed){self.releaseEvents();self.close();};return false;});if(HTMLArea.is_gecko)HTMLArea._addEvent(editor._iframe.contentWindow,"unload",function(){self.releaseEvents();self.close();return false;});}};PopupWin.prototype.close=function(){if(this.dialogWindow&&this.dialogWindow.dialog){this.dialogWindow.dialog.releaseEvents();this.dialogWindow.dialog.close();this.dialogWindow.dialog=null;};if(this.dialogWindow){this.releaseEvents();if(!this.dialogWindow.closed){this.dialogWindow.close();this.dialogWindow=null;}};if(HTMLArea.is_gecko&&this._opener){if(this._opener.dialog)this._opener.dialog=null;if(!this._opener.closed)this._opener.focus();}};PopupWin.prototype.addButtons=function(){var self=this;var div=this.doc.createElement("div");this.content.appendChild(div);div.className="buttons";for(var i=0;i<arguments.length;++i){var btn=arguments[i];var button=this.doc.createElement("button");div.appendChild(button);switch(btn){case "ok":button.innerHTML=HTMLArea.I18N.dialogs["OK"];button.onclick=function(){try{self.callHandler();}catch(e){};self.close();return false;};break;case "cancel":button.innerHTML=HTMLArea.I18N.dialogs["Cancel"];button.onclick=function(){self.close();return false;};break;}}};PopupWin.prototype.showAtElement=function(){var popup=this;var doc=popup.dialogWindow.document;if(HTMLArea.is_gecko&&!HTMLArea.is_safari){setTimeout(function(){try{popup.dialogWindow.sizeToContent();popup.dialogWindow.innerWidth+=20;}catch(e){popup.resizeWindow();};var x=popup._opener.screenX+(popup._opener.outerWidth-popup.dialogWindow.outerWidth)/2;var y=popup._opener.screenY+(popup._opener.outerHeight-popup.dialogWindow.outerHeight)/2;try{popup.dialogWindow.moveTo(x,y);}catch(e){}},25);}else{var innerX,innerY;if(popup.dialogWindow.innerHeight){innerX=popup.dialogWindow.innerWidth;innerY=popup.dialogWindow.innerHeight;}else if(doc.documentElement&&doc.documentElement.clientHeight){innerX=doc.documentElement.clientWidth;innerY=doc.documentElement.clientHeight;}else if(document.body){innerX=doc.body.clientWidth;innerY=doc.body.clientHeight;};var pageX,pageY;var test1=doc.body.scrollHeight;var test2=doc.body.offsetHeight;if(test1>test2){pageX=doc.body.scrollWidth;pageY=doc.body.scrollHeight;}else{pageX=doc.body.offsetWidth;pageY=doc.body.offsetHeight;};popup.dialogWindow.resizeBy(pageX-innerX,pageY-innerY);if(HTMLArea.is_opera)this.resizeWindow();popup.dialogWindow.moveTo((screen.availWidth-doc.body.offsetWidth)/2,(screen.availHeight - doc.body.offsetHeight)/2);}};PopupWin.prototype.resizeWindow=function(){var win=this.dialogWindow;var doc=win.document;var docElement=doc.documentElement;var body=doc.body;var myW=0,myH=0;var contentWidth=this.content.offsetWidth;var contentHeight=this.content.offsetHeight;win.resizeTo(contentWidth+200,contentHeight+200);if(win.innerWidth){myW=win.innerWidth;myH=win.innerHeight;}else if(docElement&&docElement.clientWidth){myW=docElement.clientWidth;myH=docElement.clientHeight;}else if(body&&body.clientWidth){myW=body.clientWidth;myH=body.clientHeight;};win.resizeTo(contentWidth+((contentWidth+200)-myW),contentHeight+((contentHeight+200)-(myH-16)));};
Avatar billede roenving Novice
14. november 2008 - 09:12 #9
Tjah, det er jo ikke en fejl, men bare en lang og kompliceret script-kode, såvidt jeg umiddelbart kan se til at håndtere noget dialogboks-noget ...
Avatar billede nicmar Nybegynder
14. november 2008 - 09:52 #10
Ok, skal jeg prøve at sende nogle skærm dump, hvis det kan gøre det hele nemmere. Jeg får fejlen eksempelvis når jeg redigerer vores hjemmeside, står inde i editoren og skal ændre farver i en celle, så kommer den nuværende farve frem, jeg kan så klikke på den og deer skulle så gerne komme et billed frem hvor man så kan vælge farver, men det er så her at der kommer sådan en lille alarm boks frem med at der er en linje fejl. Vil det hjælpe at fjerne Norton og kører med et andet program, AVG eller andet ?
Avatar billede darrich Novice
14. november 2008 - 14:01 #11
Hvad browser og version af browser kører du med?
Avatar billede nicmar Nybegynder
14. november 2008 - 16:09 #12
kører med IE 7 , version 20070813.185237
Avatar billede darrich Novice
17. november 2008 - 17:42 #13
Det kan være sikkerheds indstillingerne som driller.

prøv at sætte dem til lav for en kort test på samme side.