Avatar billede Slettet bruger
11. november 2008 - 15:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

AspSmartUpload Problem

Jeg har ført brugt AspUpload, men er tvunget til at bruge smart upload fremover.

Jeg har derfor prøvet at ændre mit script så det kan bruge AspSmartUpload i stedet for, men det går ikke lige så godt.

Nogen der kan overskue dette og hjælpe mig?

Den giver følgende fejl:

Microsoft VBScript compilation error '800a0400'

Expected statement

/upload.asp, line 177

end
^

Hvilket er sidste linje.

Der er nok kommet lidt syntaxfejl efter jeg har prøvet at få aspsmartupload til at fungerer i stedet for aspupload.

<%
'  Variables
'  *********
  Dim upload
  Dim file
  Dim intCount
  intCount=0

'  Object creation
'  ***************
  Set Upload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

'  Upload
'  ******
  upload.Upload

'  Select each file
'  ****************
  For each file In upload.Files
  '  Only if the file exist
  '  **********************
      If not file.IsMissing Then
      '  Save the files with his original names in a virtual path of the web server
      '  ****************************************************************************
        file.SaveAs("/aspSmartUpload/Upload/" & file.FileName)
        ' sample with a physical path
        ' file.SaveAs("c:\temp\" & file.FileName)

      '  Display the properties of the current file
      '  ******************************************
        Response.Write("Name = " & file.Name & "<BR>")
        Response.Write("Size = " & file.Size & "<BR>")
        Response.Write("FileName = " & file.FileName & "<BR>")
        Response.Write("FileExt = " & file.FileExt & "<BR>")
        Response.Write("FilePathName = " & file.FilePathName & "<BR>")
        Response.Write("ContentType = " & file.ContentType & "<BR>")
        Response.Write("ContentDisp = " & file.ContentDisp & "<BR>")
        Response.Write("TypeMIME = " & file.TypeMIME & "<BR>")
        Response.Write("SubTypeMIME = " & file.SubTypeMIME & "<BR>")
        intCount = intCount + 1
      End If
  Next

'  Display the number of files which could be uploaded
'  ***************************************************
  Response.Write("<BR>" & upload.Files.Count & " files could be uploaded.<BR>")

'  Display the number of files uploaded
'  ************************************
  Response.Write(intCount & " file(s) uploaded.<BR>")
%>
<% For Each File in Upload.Files
filename = File.FileName %>
<TD><B><% = File.OriginalPath %></B></TD>
<TD ALIGN=RIGHT VALIGN="TOP"><% =File.Size %> bytes</TD>
<TD ALIGN=RIGHT VALIGN="TOP"><% =File.OriginalSize %> bytes</TD><TR>
<%

%>
<%
t = t + 1
    strbeskrivelse = Replace(Upload.Form("spilbesk"), "'", "''")
    strspil = 2
    stroverskrift = Replace(Upload.Form("spiln"), "'", "''")
    strnews = Replace(Upload.Form("news"), "'", "''")
    strkategori = Replace(Upload.Form("kategori"), "'", "''")
      brugernavn =  Session("Username")
    strmoviekategori = Replace(Upload.Form("spilkat"), "'", "''")

' Tilfojer til databasen
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/db/test.mdb")
Conn.Open DSN

If t = 1 Then
    strSQL = "INSERT INTO seneste (pic) VALUES ('"& File.Filename &"')"
    Conn.Execute(strSQL)
    set sID = Conn.Execute("SELECT @@IDENTITY AS NewID")
    Session("senesteid") = sID("NewID")
Else
    strUpdate = "UPDATE seneste SET filnavn = '"& File.Filename &"', beskrivelse = '"& strbeskrivelse &"', kategori = '"& strkategori &"', powerpoint = '"& brugernavn &"', moviekategori = '"& strmoviekategori &"', visnyhed = '"& strnews &"', overskrift = '"& stroverskrift &"', spil = '"& strspil &"' WHERE id = "& Session("senesteid") &""

End if
end
%>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. november 2008 - 15:13 #1
Du mangler vel en
  next
til din ene "for each"
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2008 - 15:34 #2
hmmm... jeg har smidt den ind til sidst, hvor jeg mener den skulle være måske? Det hjalp dog ikke...

End if
next
end
%>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. november 2008 - 18:11 #3
Hvad hører den "end" til ?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2008 - 19:20 #4
Godt spørgsmål.. :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2008 - 19:31 #5
Det hjalp.

Jeg fjernede end og det "virker nu". Den kører i hvert fald scriptet igennem nu.
Filerne bliver uploaded, men det er kun det første billedenavn der kommer med i databasen. Alle andre felter er tomme..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. november 2008 - 20:04 #6
Jah, men det er der nok en forklaring på.

1)  Hvad mener du, når du aflæser Upload.Form("spilbesk") i hvert gennemløb. SKal det være den samme værdi.

2)  Og så kan det vel ikke undre, at der kun står een ting i databasen, når du overskriver værdierne.

Hvad er det der skal ske?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2008 - 20:10 #7
Jeg har en form hvor jeg indtaster en overskrift, en beskrivelse og uploader et billede og et videoklip. Det er så det der skal tilføjes i databasen.

Det plejer at virke som det er nu og jeg kan da lige smide orginalen her som den var før. Så kan du måske se hvor det går galt?

<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
Server.ScriptTimeout = 2200
Upload.OverwriteFiles = False
On Error Resume Next

Upload.SetMaxSize 50048576 ' Limit files to 50MB
Count = Upload.Save(Server.MapPath("/movieimages"))
%>
<HTML>
<BODY BGCOLOR="#FFFFFF">
<CENTER>

<% If Err <> 0 Then %>

<FONT SIZE=3 FACE="Arial" COLOR=#0020A0>
<H3>The following error occured while uploading:</h3>
</FONT>

<h2>"<% = Err.Description %>"</h2>
</FONT>

<FONT SIZE=2 FACE="Arial" COLOR="#0020A0">
Please <A HREF="../aspupload.asp">try again</A>.
</FONT>

<% Else %>
<h2>Success! <% = Count %> file(s) have been uploaded.</h2>
</FONT>

<% For Each File in Upload.Files
filename = File.FileName %>
<TD><B><% = File.OriginalPath %></B></TD>
<TD ALIGN=RIGHT VALIGN="TOP"><% =File.Size %> bytes</TD>
<TD ALIGN=RIGHT VALIGN="TOP"><% =File.OriginalSize %> bytes</TD><TR>
<%

%>
<%
t = t + 1
    strbeskrivelse = Replace(Upload.Form("spilbesk"), "'", "''")
    strspil = 2
    stroverskrift = Replace(Upload.Form("spiln"), "'", "''")
    strnews = Replace(Upload.Form("news"), "'", "''")
    strkategori = Replace(Upload.Form("kategori"), "'", "''")
      brugernavn =  Session("Username")
    strmoviekategori = Replace(Upload.Form("spilkat"), "'", "''")

' Tilfojer til databasen
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/database.mdb")
Conn.Open DSN

If t = 1 Then
    strSQL = "INSERT INTO seneste (pic) VALUES ('"& File.Filename &"')"
    Conn.Execute(strSQL)
    set sID = Conn.Execute("SELECT @@IDENTITY AS NewID")
    Session("senesteid") = sID("NewID")
Else
    strUpdate = "UPDATE seneste SET filnavn = '"& File.Filename &"', beskrivelse = '"& strbeskrivelse &"', kategori = '"& strkategori &"', powerpoint = '"& brugernavn &"', moviekategori = '"& strmoviekategori &"', visnyhed = '"& strnews &"', overskrift = '"& stroverskrift &"', spil = '"& strspil &"' WHERE id = "& Session("senesteid") &""
%>

<%
    Conn.Execute(strUpdate)
    Session("senesteid") = ""

End If
Next
End If
%>
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 11:56 #8
Svar