Avatar billede packey Nybegynder
11. november 2008 - 14:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Remote desktop i server 2008

Hej.
Vi har på jobbet et server 2008 kørende. De oprettede brugere har fået 'dial-in' rettigheder. Når jeg på det interne net kobler op til serveren via 'remote desktop' kommer jeg fint ind på den og kan logge ind som henholdsvis administrator og med de brugernavne der har rettigheder til remote desktop. Hvis jeg derimod prøver udefra (via internettet) at koble på 'remote desktop', kommer login billedet stadig fint op, hvor jeg kan vælge om jeg vil koble på som 'administrator' eller 'other user'. Ligegyldigt hvad jeg skriver kommer den op og siger at enten brugernavn eller adgangskode er forkert. Og TRO MIG, de ER skrevet rigtigt, så det er ikke dér problemet er. Portene 21(FTP), 1723 (VPN) og 3389 (RDC) er på vores router forwarded til serveren. Og 3389 til RDC virker jo i princippet også fint da jeg kommer igennem og får 'login screen' på serveren, blot med ovenstående problem.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2008 - 19:49 #1
Har du prøvet med Administrator@DitDomænenavn.dk ?

:-)
Avatar billede packey Nybegynder
11. november 2008 - 21:25 #2
øhh???
Når jeg prøver at koble op udefra til min server via Remote Desktop skriver jeg 'administrator' i brugernavn, og koden i password
Hvad mener du?
Avatar billede riversen Nybegynder
10. marts 2009 - 19:43 #3
han mener, at den formentlig leder efter en lokal brugerkonto i stedet for en domænekonto. Så prøv at angive brugernavnet som ovenstående eller domæne\brugernavn
Avatar billede packey Nybegynder
10. marts 2009 - 19:50 #4
PRoblemet er egentlig blevet løst, men har bare glemt at lukke tråden...sorry og tak