Avatar billede nyst Nybegynder
11. november 2008 - 11:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

udskifte indhold ved hvert besøg

Hi, har opbygget en php-side med div og include.

Ønsker hver gang der kommer ny besøg på index, at den henter andre includes - en slags random vil jeg tro.

Har random på billeder men altså ikke lige på include-filer.

Ingen brug ad database.

Ved ikke om php eller javascript er bedst i dette tilfælde.

Har nogen en ide?
Avatar billede nyst Nybegynder
11. november 2008 - 11:33 #1
Koden for den del af siden der skal hente nyt indhold er:

<div id="ill_front"><?php include("includes/index_ill.php"); ?></div>
<div id="content">
    <div id="content_left"><?php include("includes/index_left.php"); ?></div>
    <div id="content_margin1">&nbsp;</div>
    <div id="content_main"><?php include("includes/index_main.php"); ?></div>
    <div id="content_margin2">&nbsp;</div>
    <div id="content_right"><?php include("includes/index_right.php"); ?></div>
</div>

den må så ved næste besøg hente f.eks index_ill_2.php, index_left_2.php, index_main_2.php, index_right_2.php

og næste besøg , index_ill_3.php osv osv - gerne optil 6 forskellige includes.

:-)
Avatar billede g1mzee Nybegynder
11. november 2008 - 12:18 #2
tror dette er svarende på din mangel :)

$num = rand(1, 6);
?>
<div id="ill_front"><?php include("includes/index_ill".$num.".php"); ?></div>
<div id="content">
    <div id="content_left"><?php include("includes/index_left".$num.".php"); ?></div>
    <div id="content_margin1">&nbsp;</div>
    <div id="content_main"><?php include("includes/index_main".$num.".php"); ?></div>
    <div id="content_margin2">&nbsp;</div>
    <div id="content_right"><?php include("includes/index_right".$num.".php"); ?></div>
</div>

du har rand functionen, som giver et tal mellem 1og 6. den sætter vi ind i vores includes. da jeg forsåtr at du har lavet index1,2,3,4,5,6 ... Ved ikke hvor meget du er inde i php, men vil ikke isge dette er en god måde at gøre det på. som du har lavet, men det er jo an på hvad det er til.
Avatar billede nyst Nybegynder
11. november 2008 - 14:25 #3
Hi,

det var lige det jeg manglede - virker fint.

har dog brugt:

<?php $num = rand(1, 3); ?>
før alle <div>'erne og testede med bare 3 sider.

Ret cool - smider du så du kan få velfortjente points.

Tak for hjælpen og fortsat go' dag til dig.

:-)
Avatar billede g1mzee Nybegynder
11. november 2008 - 14:39 #4
Kunne ikk rigtig selv teste det da jeg sad i skole :d
- men dejligt det virker!