Avatar billede genvej Nybegynder
10. november 2008 - 12:34 Der er 7 kommentarer

Deploy problem visual studio2005 projekt

Hej...

Jeg har lavet et lille program som udemærket virker på min lokale maskine. Men når jeg vil installere på en anden maskine får jeg følgende fejl...
Nogen der har en idè eller kan læse hvad jeg gør forkert ud fra dumpet?

VERSIONSOPLYSNINGER OM PLATFORM
    Windows             : 5.1.2600.131072 (Win32NT)
    Common Language Runtime     : 2.0.50727.1433
    System.Deployment.dll         : 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
    mscorwks.dll             : 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
    dfdll.dll             : 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
    dfshim.dll             : 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)

KILDER
    Implementerings-URL            : file:///C:/SoftwareDeployed/printerJob/Rapport.application
    Program-URL            : file:///C:/SoftwareDeployed/printerJob/Rapport_1_0_0_5/Rapport.exe.manifest

ID'ER
    Implementerings-id        : Rapport.application, Version=1.0.0.5, Culture=neutral, PublicKeyToken=3b2c6d1cf5835dfe, processorArchitecture=msil
    Program-id        : Rapport.exe, Version=1.0.0.5, Culture=neutral, PublicKeyToken=3b2c6d1cf5835dfe, processorArchitecture=msil, type=win32

PROGRAMOVERSIGT
    * Program, der kan installeres.

FEJLOVERSIGT
    Nedenfor vises en oversigt over fejlene. Detaljerede oplysninger om fejlene vises senere i logfilen.
    * Aktiveringen af C:\SoftwareDeployed\printerJob\Rapport.application medførte en undtagelse. Følgende fejlmeddelelser blev fundet:
        + Den refererede samling er ikke installeret på systemet. (Undtagelse fra HRESULT: 0x800736B3)

OVERSIGT OVER FEJL I KOMPONENTLAGERTRANSAKTIONER
    Der blev ikke fundet nogen transaktionsfejl.

ADVARSLER
    Der blev ikke givet nogen advarsler under handlingen.

STATUS FOR HANDLING
    * [10-11-2008 12:24:30] : Aktiveringen af C:\SoftwareDeployed\printerJob\Rapport.application er startet.
    * [10-11-2008 12:24:31] : Behandlingen af implementeringsmanifestet er fuldført.
    * [10-11-2008 12:24:31] : Installationen af programmet er startet.
    * [10-11-2008 12:24:31] : Behandlingen af programmanifestet er fuldført.
    * [10-11-2008 12:24:33] : Anmodningen om tillid og registrering af platformen er fuldført.
    * [10-11-2008 12:24:34] : Hentningen af abonnementsafhængigheder er fuldført.
    * [10-11-2008 12:24:34] : Udførelsen af det hentede program er startet.

OPLYSNINGER OM FEJL
    Følgende fejl blev fundet under handlingen.
    * [10-11-2008 12:24:34] System.Runtime.InteropServices.COMException
        - Den refererede samling er ikke installeret på systemet. (Undtagelse fra HRESULT: 0x800736B3)
        - Kilde: System.Deployment
        - Staksporing:
            ved System.Deployment.Internal.Isolation.IStore.GetAssemblyInformation(UInt32 Flags, IDefinitionIdentity DefinitionIdentity, Guid& riid)
            ved System.Deployment.Internal.Isolation.Store.GetAssemblyManifest(UInt32 Flags, IDefinitionIdentity DefinitionIdentity)
            ved System.Deployment.Application.ComponentStore.GetSubscriptionStateInternal(DefinitionIdentity subId)
            ved System.Deployment.Application.SubscriptionStore.GetSubscriptionStateInternal(SubscriptionState subState)
            ved System.Deployment.Application.ComponentStore.CollectCrossGroupApplications(Uri codebaseUri, DefinitionIdentity deploymentIdentity, Boolean& identityGroupFound, Boolean& locationGroupFound, String& identityGroupProductName)
            ved System.Deployment.Application.SubscriptionStore.CommitApplication(SubscriptionState& subState, CommitApplicationParams commitParams)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.InstallApplication(SubscriptionState& subState, ActivationDescription actDesc)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivation(Uri activationUri, Boolean isShortcut, String textualSubId, String deploymentProviderUrlFromExtension)
            ved System.Deployment.Application.ApplicationActivator.ActivateDeploymentWorker(Object state)

TRANSAKTIONSOPLYSNINGER FOR KOMPONENTLAGER
    Der er ingen tilgængelige transaktionsoplysninger.
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. november 2008 - 12:46 #1
Det ser ud som om at du bruger en eller anden COM komponent, som ikke er installeret på den anden maskine.
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. november 2008 - 12:48 #2
Hvis du bruger nogle 3. parts komponenter, kan disse være forklaringen.
Avatar billede genvej Nybegynder
10. november 2008 - 12:53 #3
tja... det gør jeg bare ikke. Jeg bruger dog reportviewer som ér installeret på klienten også
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. november 2008 - 15:26 #4
FEJLOVERSIGT
    Nedenfor vises en oversigt over fejlene. Detaljerede oplysninger om fejlene vises senere i logfilen.
    * Aktiveringen af C:\SoftwareDeployed\printerJob\Rapport.application medførte en undtagelse. Følgende fejlmeddelelser blev fundet:
        + Den refererede samling er ikke installeret på systemet. (Undtagelse fra HRESULT: 0x800736B3)

Det kunne godt tyde på at det har noget med den rapportviewer at gøre. Er det samme version der er installeret på klienten? Bruger du en eller anden .NET dll fil eller lignende til at kommunikere med reportvieweren?
Avatar billede genvej Nybegynder
10. november 2008 - 18:10 #5
ja...det skulle jeg mene.

Nu lavede jeg yderligere en test. Jeg tog hele projektet og kørte det via min vs2005 på klienten. Det kører fint. Problemet opstår først når jeg vil installere via min setup.exe
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. november 2008 - 21:42 #6
Det tyder på at der mangler en dll fil i setupfilen, som releterer sig til rapportvieweren. Det er svært at sige præcist ud fra de informationer der er til rådighed.
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
04. december 2008 - 22:32 #7
Bruger du CrystalReports, så skal du hente merge filerne fra business objects, de er lidt svære at finde, ved ikke om de har lavet en færdig pakke, men du SKAL tage den der passer til visual studio versionen.

Til 2008 har de ihvertfald endeligt lavet en setup der frit kan hentes hos BusinessObjects.

Jeg har lavet min egen Crystal.msi til 2003 og 2005, som jeg smider på alle maskiner som jeg bruger Crystal Rapporter på.

MVH