Avatar billede Slettet bruger
09. november 2008 - 18:53 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Dynamisk tekst i Flash

Hej
Når man laver dynamisk tekst til at bruge på et flash website.
Hvordan styre man så teksten i dokumentet? Så skal man gøre det med html tags, på denne måde:

textField=Jeg arbejder som grafiker i Hj&oslash;rring, hvor jeg sidder i en inhousemarketingsafdeling <br />
<br />

Eller det nok at skrive textField=Og så bare skrive derud af,også er det tekstrammen i flash der definer hvor teksten skal skifte til ny linje?

Håber der er nogen det kan svar på mit spørgsmål.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2008 - 19:03 #1
Kig evt på Flash sammen med XML.. lav en søgning på Google..
Avatar billede maqhem Nybegynder
09. november 2008 - 19:08 #2
Hvis jeg husker ret, så er Flash ikke så glad for XHTML. Brug HTML-standarden:

<br>
Avatar billede maqhem Nybegynder
09. november 2008 - 19:11 #3
... Men der er selvfølgelig også, som du selv pointerer, den mulighed at bare hente teksten ind i Flash og lade Flash lave tekstombrydningen. Det gør du i Properties. Der kan du vælge mellem "single line", "multiline" og "multiline no wrap". Vælg "multiline".
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2008 - 19:30 #4
Okay, jeg tænkt nok at det var et eller andet simpelt som <br>tags man skulle bruge..
Avatar billede maqhem Nybegynder
09. november 2008 - 19:40 #5
Besvarede det spørgsmålet godt nok? For så tillader jeg mig at lægge et svar.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2008 - 20:18 #6
Ja det gjord det, er godt igang med at sætte <br> ind i teksten.

Ved du så hvilket tag man skal sætte ind i teksten, hvis man skal have tekst til at stå på denne måde:

Stilling:    DTP'er
Periode:    2006 - 2008?
Avatar billede maqhem Nybegynder
09. november 2008 - 22:03 #7
Du mener tabs? Prøv med \t.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2008 - 22:36 #8
Det sjov det tekst vil bare ikke, som jeg vil. Enten er der firekanter der hvor der skal være æøå. Eller så forsvinder noget af teksten. Er der nogen der kender en god tutorial hvor man kan lære at få styre på dynamisk tekst.
Avatar billede maqhem Nybegynder
09. november 2008 - 22:57 #9
Søg på eksperten. Her er vanvittigt mange tråde om lige præcist de emner, du taler om.
Avatar billede rasmuseeg Nybegynder
22. november 2008 - 22:59 #10
Hej whaphansen,

Ved ikke om dette kan hjælpe dig.
Men, den måde som jeg gør det på er via xml, og det er skide nemt, når man har lært basics.

Først skal du lave din xml, de kan se ud på forskellige måder, men har er et meget simpelt xml code:

<eksample>
<eksampleText>Velkommen!
Her kan du læse lidt om mig.
Her kan du se nogle billeder af hvad jeg laver.
</eksampleText>
</eksample>

Du trykker bare enter når du skal have en ny linje.

Mvh Rasmus

P.S. Du kan læse mere om det på kirupa.com
http://www.kirupa.com/web/xml/index.htm
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2008 - 12:45 #11
Okay,  og det sætter jeg bare ind i mit eksterne dokument?
Avatar billede rasmuseeg Nybegynder
23. november 2008 - 14:06 #12
Ja, skulle jeg mene. Det skulle også være muligt at bruge html i mellem xml. Det eneste du skal gøre er at marker html i properties for dit dynamiske tekst felt.

Så det evt kommer til at se sådan her ud:
<eksample>
<eksampleText>Velkommen!<br><br>Her kan du læse lidt om mig.<br><br>Her kan du se nogle billeder af hvad jeg laver.
</eksampleText>
</eksample>

Men skulle mene at det gør ovenstående automatisk. (sætter <br> hver gang du trykker enter.)
Avatar billede rasmuseeg Nybegynder
23. november 2008 - 14:07 #13
Håber det er hvad du skal bruge! :)

Mvh Rasmus