Avatar billede Slettet bruger
07. november 2008 - 17:35 Der er 6 kommentarer

ASP? ASP.NET? Flere spørgsmål i et

Hej!

Jeg vil gerne igang med at kode hjemmesider.  Jeg har godt styr på html og java, men har valgt at bruge tid på at lære ASP!  Jeg bliver så i tvivl.. burde jeg forstå asp før jeg går igang med asp.net?  Eller er det ligemeget?

Hvilken editor burde jeg bruge?  - Jeg har brugt eclipse til html og java.

Det jeg gerne vil lave er hjemmesider, gerne med databaser, dvs login systemer, cms, billede galleri osv.  Det er ikke vigtigt at det er det nyeste nyeste på market hvad kode angår, men mere at det er "nemt" at lære, nyttigt, funktionelt osv.  De sider jeg skal lave er designet vigtigt, men det vigtigeste er at det der bliver vist på siden vises simpelt og pænt.

Har jeg udtrykt mig klart nok ?  - Ellers må i jo spørge, så kan jeg uddybe det lidt.

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2008 - 17:43 #1
ASP.NET og ASP har intet til faelles udover 3 bogstaver, saa at laere ASP foer ASP.NET er
spild af tid.

Visual Studio Express Edition eller SharpDevelop er de kendte gratis IDE'er til .NET udvikling.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2008 - 17:48 #2
okay.. hvad burde jeg gå igang med?  Er asp udemærket?  Eller er det helt yt?
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2008 - 17:55 #3
ASP er gammeldags - det er nok lidt lettere at komme i gang med en rigtig .NET men der er absolut ingen fremtid i det.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2008 - 02:21 #4
Jeg er gået igang med .net  .. og det ser ud til at være mig :)

tak for hjælpen
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
11. november 2008 - 22:40 #5
Ja med java med i bagagen burde asp.net være dig ;)
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2008 - 12:56 #6
lukketid?