Avatar billede nat Nybegynder
07. november 2008 - 08:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Åbne og lukke browser vindue

Jeg har følgende app:

private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            WebRequest request = WebRequest.Create("http://xyz/default.aspx");
            request.Credentials = new NetworkCredential("xx", "yy", "zz");
            using (WebResponse response = request.GetResponse())
            {
                using (StreamReader responseReader = new StreamReader(response.GetResponseStream()))
                {
                    string responseData = responseReader.ReadToEnd();

                    int length = responseData.Length;

//Tjekker om der er kommet ny tekst på siden, hvis der er hvis infoside
if (length > 31345)
                    {
                        System.Diagnostics.Process.Start("http://xyz/default.aspx");

                    }
//Der er ikke kommet ny tekst på siden hvis standarside
else
                    {
                        System.Diagnostics.Process.Start("http://www.qwe.dk");

                    }

Mit spørgsmål er nu, hvordan lukker jeg browservinduerne igen. For når der åbnes A skal B lukkes og når B åbnes skal A lukkes, ellers kommer der til at ligge alt for mange åbne browservinduer. Denne app. kører på en pc som skal vises på 1 skærm automatisk.

Kan man det? Hvis ikke er der en anden måde at gøre dette på?
Avatar billede lasserasch Juniormester
07. november 2008 - 09:31 #1
Ok, ret mig hvis jeg tager fejl, men går ud fra at det er en windows applikation du er igang med at lave og at du åbner en ny instans af IE hver gang.

Man kan godt lukke browservinduerne, men det er bøvlet at lave og jeg ved ikke hvor stabilt en løsning det vil være. Hvorfor bruger du ikke en browser control direkte i din windows applikation i stedet for?

Den ligger under 'Common Controls' og hedder 'Web Browser'.

/Lasse
Avatar billede nat Nybegynder
07. november 2008 - 13:20 #2
Du har helt ret. Kendte ikke lige til den der web browser control (laver normalt web), så den skal jeg da lige tjekke ud
Avatar billede lasserasch Juniormester
07. november 2008 - 13:31 #3
Ok. Går ud fra det var svar nok på dit spørgsmål.

Mvh
Lasse