Avatar billede ccodense Nybegynder
05. november 2008 - 11:33 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

bat fil

hej

nogen der lige skrive skrive hvad jeg skal bruge til at lave en bat fil som kan over skrive en hardisk

det jeg vil er bare en bat fil som bliver ved med at skrive den samme fil til min så men giver den nyt navn indtil min disk er fyldt

nogen hjælp ??
Avatar billede inglenook Praktikant
05. november 2008 - 14:56 #1
dette skulle virke:

@echo off
:myloop
  for /f "delims=/ tokens=1-3" %%a in ("%DATE:~4%") do (
        for /f "delims=:. tokens=1-4" %%m in ("%TIME: =0%") do (
            set FILENAME=basename-%%c-%%b-%%a-%%m%%n%%o%%p
        echo %FILENAME%
        )
dir > %FILENAME%
goto myloop
05. november 2008 - 15:44 #2
Hvis det er fordi du bare vil 'slette' HD'en så brug dog Killdisk http://www.killdisk.com/downloadfree.htm + http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede ccodense Nybegynder
06. november 2008 - 12:57 #3
inglenook:

det ser godt ud men kan jeg gøre så den tage en af mine egne filer så det ikke tager så lang tid ..
Avatar billede ccodense Nybegynder
06. november 2008 - 12:58 #4
karise larry:

det er for at se om der er nogle død steder på disken..
Avatar billede inglenook Praktikant
06. november 2008 - 13:14 #5
proev dette (ikke testet). Udskift C:\minfil.txt med navnet paa den fil du vil bruge til at kopiere. Hvis du bruger et andet drev end C: skal du ogsaa aendre C:\%FILENAME%

@echo off
:myloop
  for /f "delims=/ tokens=1-3" %%a in ("%DATE:~4%") do (
        for /f "delims=:. tokens=1-4" %%m in ("%TIME: =0%") do (
            set FILENAME=basename-%%c-%%b-%%a-%%m%%n%%o%%p
        echo %FILENAME%
        )
copy C:\minfil.txt C:\%FILENAME%
goto myloop
06. november 2008 - 17:49 #6
<ccodense>: Det vil KILLDISK netop (også) fange !!!
Avatar billede ccodense Nybegynder
16. december 2008 - 12:18 #7
inglenook:
det virker desvære ikke
16. december 2008 - 18:46 #8
Har du prøvet nævnte KILLDISK ?
Avatar billede inglenook Praktikant
16. december 2008 - 20:43 #9
hvad hedder den fil du vil bruge og hvilket drev (D: ?)
22. februar 2011 - 21:53 #10
(Er du stadig igang ??? - måske en MEGET stor Harddisk *G* )
Avatar billede ccodense Nybegynder
13. september 2011 - 20:27 #11
inglenook.

ligger du et svar ?
Avatar billede inglenook Praktikant
13. september 2011 - 21:28 #12
Har jeg allerede gjort i #1, men synes der skal deles med karise_larry
13. september 2011 - 21:33 #13
Som sagt - KILLDISK checker ALLE 'huller' på Harddisken. Uanset hvad der iøvrigt er på harddisken af format/type/...

Ved trixet i #1 skal Harddisken jo leve i FAT/NTFS formatet ?