Avatar billede hrole Mester
04. november 2008 - 20:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bladre i billeder via pile (onkeyup og php)

Hej,

Jeg har et billedegalleri (php) som viser et billede af gangen, med mulighed for at bladre. Da jeg kunne tænke mig det var muligt ved klik på pil fem eller tilbage har jeg forsøgt med javascript (som jeg ikke kender særligt godt).
Jeg har lavet følgende:
<script type="text/javascript">
function goTo(event)
{
  if(event.keyCode == 37)
    location = "<?php echo '<a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'?nr='.$prev.'&amp;billedmappe='.$billedmappe.'"></a>' ?>";
  if(event.keyCode == 39)
    location = "<?php echo '<a href="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'?nr='.$next.'&amp;billedmappe='.$billedmappe.'"></a>' ?>";
}

if(document.attachEvent)
  document.attachEvent("onkeyup", goTo);
else
  document.addEventListener("keyup", goTo, false);
</script>

Dette giver blot at jeg ved tast på pil frem eller tilbage ender i det fælles bibliotek hvor billederne ligger (billedmappe).
Det må være selve linket i location="", som jeg ikke skriver korrekt - kan I hjælpe?
Avatar billede pcn Nybegynder
04. november 2008 - 20:09 #1
Du kan da bruge Total Commander, der er jo det hele uden programering.
Venligst PCN
Avatar billede hrole Mester
04. november 2008 - 20:16 #2
ok, men hvis det var muligt ville jeg gerne have denne kode til at virke.
Avatar billede jensgram Nybegynder
04. november 2008 - 20:17 #3
window.location.href = "<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'].'?nr='.$prev.'&amp;billedmappe='.$billedmappe ?>";  ... Utestet
Avatar billede hrole Mester
04. november 2008 - 20:29 #4
Super, jensgram. Det virker. Point til dig :)
Avatar billede jensgram Nybegynder
04. november 2008 - 22:02 #5
:)
Avatar billede hrole Mester
04. november 2008 - 23:37 #6
.
Avatar billede jensgram Nybegynder
05. november 2008 - 11:37 #7
Så skal du vist bare acceptere :)
Avatar billede hrole Mester
05. november 2008 - 12:28 #8
det drillede igår, men nu burde du have fået point. Ellers skriv lige igen
Avatar billede jensgram Nybegynder
05. november 2008 - 21:59 #9
Ja tak for det :p