Avatar billede moeller2000 Nybegynder
01. november 2008 - 16:01 Der er 3 kommentarer

Gemme zip-fil i MySQL database

Hej eksperter.

Jeg vil gerne uploade en zip-fil, og gemme den, enten i en mappe som ikke er tilgængelig via http, eller - hvis det er muligt - gemme zip-filen i min MySQL-database.

Hvordan kan jeg gøre dette?
Jeg arbejder med Python i øvrigt.

Lad mig høre fra jer!
Alt godt herfra.
Avatar billede nemlig Professor
01. november 2008 - 17:16 #1
Hvis du gemmer som en fil, kan du lave en .htaccess i den pågældene mappe.

order deny,allow
deny from all

Så skulle der ikke være adgang via http.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2008 - 17:40 #2
Du kan godt gemme en ZIP fil i MySQL - brug data type BLOB/MEDIUMBLOB/LONGBLOB afhængig
af max. størrelse (64 KB/16 MB/4 GB).

Hvis du vil gemme den i fil systemet uden HTTP adgang, så smid den i et dir som
ikke serves af web serveren. Så skal den hentes af et script som kan checke adgang.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 04:19 #3
kommet videre ?