Avatar billede nidyahou Praktikant
31. oktober 2008 - 20:37 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

problem med InStr procedure

Jeg har nogle problemer med min InStr procedure. Den returnerer false, selvom den bør være true.

Jeg har følgende kodestykke:

'Foretag søgning i Adress hvis adresse er mere end inting
if (Adress <> "") And (Adress <> "undefined") And oRec("adresse") <> "" then
AdresseMatchPoint = cint(AdresseMatchPoint)
Adress = Replace(Adress,".","")
Adress = Trim(Replace(Adress,",",""))
CompAdress = Replace(oRec("adresse"),".","")
CompAdress = Trim(Replace(CompAdress,",",""))
if (Instr(Adress,CompAdress) and CompAdress <> "") then
cint(AdresseMatchPoint = 2)
end if
if ((Instr(Adress,trim(oRec("postnr"))) and trim(oRec("postnr")) <> "") Or (instr(Adress,trim(oRec("city"))) and trim(oRec("city")) <> "")) then
AdresseMatchPoint = int(AdresseMatchPoint^2)
end if
if AdresseMatchPoint > 0 then
AdresseMatchPoint = int(AdresseMatchPoint^2)
result = result & "|" & oRec("Kid") & "," & AdresseMatchPoint
resultSum = resultSum + AdresseMatchPoint
AdresseFirmMatch = "true"
end if

Jeg ser ikke hvad fejlen i mine inStr procedurer kan være? Hvis jeg prøver at kopiere en tekst fra min db og smide det ind istedet for oRec("adresse") returnerer den true i de tilfælde hvor den skal, men ellers ikke.
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
01. november 2008 - 10:00 #1
'du skal passe på med at lave oRec("adresse") flere gange - nogle gange tager den den kun 1 første gang - det er bedre at lave en variabel med oRec 1 gang og så derefter arbejde med den/dem - her et eksempel

Adresse = oRec("adresse")
Postnr = trim(oRec("postnr"))
City = trim(oRec("city"))
Kid = trim(oRec("city"))
adresse_total = Adresse & Postnr & City
adresse_total = replace(adresse_total,",""")
adresse_total = replace(adresse_total,".","")
if adresse_total <> "" then
AdresseMatchPoint = 2
else
AdresseMatchPoint = 0
end if
if AdresseMatchPoint > 0 then
AdresseMatchPoint = int(AdresseMatchPoint^2)
result = result & "|" & Kid & "," & AdresseMatchPoint
resultSum = resultSum + AdresseMatchPoint
end if
Avatar billede nidyahou Praktikant
01. november 2008 - 13:08 #2
'Foretag søgning i Adress hvis adresse er mere end inting
if (Adress <> "") And (Adress <> "undefined") And oRec("adresse") <> "" then
AdresseMatchPoint = cint(AdresseMatchPoint)
Adress = Replace(Adress,".","")
Adress = Trim(Replace(Adress,",",""))
CompAdress = Replace(oRec("adresse"),".","")
CompAdress = Trim(Replace(CompAdress,",",""))
if (Instr(Adress,CompAdress) and CompAdress <> "") then
cint(AdresseMatchPoint = 2)
end if
if ((Instr(Adress,trim(oRec("postnr"))) and trim(oRec("postnr")) <> "") Or (instr(Adress,trim(oRec("city"))) and trim(oRec("city")) <> "")) then
AdresseMatchPoint = int(AdresseMatchPoint^2)
end if
if AdresseMatchPoint > 0 then
AdresseMatchPoint = int(AdresseMatchPoint^2)
result = result & "|" & oRec("Kid") & "," & AdresseMatchPoint
resultSum = resultSum + AdresseMatchPoint
AdresseFirmMatch = "true"
end if

dette giver desværre stadig intet
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
01. november 2008 - 13:22 #3
hvis det er din nye kode - kan jeg ikke se nogle ændringer -

1: if (Adress <> "") And (Adress <> "undefined") And oRec("adresse") <> "" then - i denne linie start hvor kommer Adress fra ????

2: if ((Instr(Adress,trim(oRec("postnr"))) and trim(oRec("postnr")) <> "") Or (instr(Adress,trim(oRec("city"))) and trim(oRec("city")) <> "")) then

her gentager du oRec postnr og city uf uf

har du prøve det jeg smed til dig før ????
Avatar billede nidyahou Praktikant
01. november 2008 - 15:15 #4
men det du har skrevet gør ikke det som jeg vil opnå. Den indeholder ingen strengsøgning.

if (Adress <> "") And (Adress <> "undefined") And CompAdress <> "" then
AdresseMatchPoint = cint(AdresseMatchPoint)
Adress = Replace(Adress,".","")
Adress = Trim(Replace(Adress,",",""))
CompAdress = Replace(oRec("adresse"),".","")
CompAdress = Trim(Replace(CompAdress,",",""))
AddrPostNr = trim(oRec("postnr"))
AddrCity = trim(oRec("city"))
if (Instr(Adress,CompAdress) and CompAdress <> "") then
cint(AdresseMatchPoint = 2)
end if
if ((Instr(Adress, AddrPostNr) and AddrPostNr <> "") Or (instr(Adress, AddrCity) and  AddrCity <> "")) then
AdresseMatchPoint = int(AdresseMatchPoint^2)
end if
if AdresseMatchPoint > 0 then
AdresseMatchPoint = int(AdresseMatchPoint^2)
result = result & "|" & oRec("Kid") & "," & AdresseMatchPoint
resultSum = resultSum + AdresseMatchPoint
AdresseFirmMatch = "true"
end if
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
01. november 2008 - 15:42 #5
nej - men hvis du vil søge i en streng skal du hente det hele i db først til strengen og derefter søge..
hvor gør du lige dette - Hvis jeg prøver at kopiere en tekst fra min db og smide det ind istedet for oRec("adresse") returnerer den true i de tilfælde hvor den skal, men ellers ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2008 - 19:08 #6
Lidt indrykning kunne iøvrigt gøre underværker for læsbarheden !
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
02. november 2008 - 16:01 #7
og hvordan er det så gået ????
Avatar billede nidyahou Praktikant
06. november 2008 - 14:56 #8
mit problem er imidlertid egentlig at jeg har mærkelig tegnsætnign med Æ, Ø, Å og dets lige. Jeg har angivet

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8" />
og <%response.Charset="UTF-8"%>

i firefox betyder det at alle tegn bliver vist korrekt inden jeg behandler med ASP, hvor æ Æ vises forkert, men i IE bliver alle Æ Ø Å vist forkert på alle tidspunkter  ex. æ = æ
Avatar billede nidyahou Praktikant
06. november 2008 - 15:52 #9
opretter nyt spg. tak for din venlighed :)