Avatar billede jonas_h Nybegynder
29. oktober 2008 - 14:25 Der er 10 kommentarer

Få .net til at fange url-adresser som ikke ender på aspx

Er der nogen måde at få asp.net til at fange følgende adresse:
www.blah.dk/entitel

Hvis denne mappe rent faktisk ikke eksisterer? Med et httpmodul kan man jo sagtens få den til det, hvis det er en aspx-side vi tilgår, og man kan lave specielle filtyper med en httpHandler... Men hvordan med mapper?

Det skal kunne gøres på servere hvor man IKKE har adgang til selve IIS-administrationen.
Avatar billede kalp Novice
29. oktober 2008 - 14:31 #1
I Session start i Global.asax måske..
opret den nødvendige logik deri
Avatar billede jokkejensen Novice
29. oktober 2008 - 15:41 #2
Jeg har rigtigt gode erfaringer med : http://www.urlrewriting.net/149/en/home.html

Der kan du i web.config specificere regex der fanges i url, så kan du behandle .jpg osv.. Der skal dog lidt IIS fusk til at tage "mapper" ala: www.minside.dk/test/
Avatar billede jokkejensen Novice
29. oktober 2008 - 15:50 #3
how - der skal vist også et mod i IIS til at tage kendte typer fra IIS..

Men ellers kan den æde alle andre.

/J
Avatar billede jonas_h Nybegynder
29. oktober 2008 - 16:22 #4
jokkejensen: Kan desværre ikke bruge det, da mit spørgsmål netop var at fange mapper uden at rode med IIS. Da min løsning skal kunne benyttes på webhoteller som surftown osv skal det hele gøres i min applikation.

Kalp: Ser om det virker senere i aften :)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. oktober 2008 - 19:06 #5
det kan du ikke.
Avatar billede jokkejensen Novice
29. oktober 2008 - 19:07 #6
og sorry jeg ikke læste før jeg talte :)
Avatar billede jonas_h Nybegynder
04. februar 2009 - 20:46 #7
Er selv lige kommet på en idé! Kan man lave en custom 404 i webconfig og i denne 404 side lave noget kode som rent faktisk laver redirect? Har afprøvet det på min lokale maskine hvor jeg ikke har opsat noget som helst i min iis og der bliver min 404-side fanget når jeg skriver "localhost/mappe/blah"

Hvordan er den løsning?
Avatar billede jonas_h Nybegynder
04. februar 2009 - 21:01 #8
Har ælige afprøvet hos Surftown - der virker det desværre ikke:(
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2009 - 21:49 #9
Der er mange måder at løse det på - hvad der er den rigtige (og hvad der kan lade sig gøre) er meget afhængigt af setup både i ens applikation og på serveren. Ud fra hvad du fortæller, medmindre jeg har overset noget, burde de kunne sætte det op i din global.asax i Application_BeginRequest.

med dette burde du få stien

HttpContext lHttpContext = HttpContext.Current;
string lPath = lHttpContext.Request.Path.ToLower();

Jeg benytter det et sted og jeg _mener_ ikke jeg har sat noget specielt op.
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 00:57 #10
lukketid?