Avatar billede ctnn Nybegynder
28. oktober 2008 - 22:33 Der er 3 kommentarer

tage screenshot af aktivt billede

hey allesammen.

Jeg er igang med at lave en lille applikation der skal tage et screenshot af et vindue, som er aktivt. det er vores tanke at screenshottet skal være i JPG kvalitet.

er der nogle der kan forklare hvorledes at man nemmest laver en rutine til at tage sådanne screenshots?

Screenshottet skal tages med intervaller af foreksempel 30 minutter eller hvis man taster en bestemt taste kombination. Det skal bruges til at tage screenshots af problemer med vores applikationer, til senere analyse.

Nogle der har nogle gode ideer?
Avatar billede perj Nybegynder
28. oktober 2008 - 23:08 #1
Kender dem ikke, men det skulle da være pokkers om ikke et af dem her kan bruges: http://www.google.dk/search?hl=da&q=automatic+screenshots&meta=

PS: Anvender selv HyperSnap,menden kan ikke det du efterlyser.
Avatar billede aaberg Nybegynder
28. oktober 2008 - 23:22 #3
Her er et simpelt eksempel på, hvordan du laver et screenshot i C#

int screenWidth = Screen.GetBounds(new Point(0, 0)).Width;
int screenHeight = Screen.GetBounds(new Point(0, 0)).Height;
Bitmap bmpScreenShot = new Bitmap(screenWidth, screenHeight);
Graphics gfx = Graphics.FromImage((Image)bmpScreenShot);
gfx.CopyFromScreen(0, 0, 0, 0, new Size(screenWidth, screenHeight));
bmpScreenShot.Save("test.jpg", ImageFormat.Jpeg);