Avatar billede michael_c Nybegynder
28. oktober 2008 - 13:21 Der er 3 kommentarer

Hvordan finder jeg brugen af return i et felt

Hej
Jeg har behov for at finde brugen af return i et felt og erstatte den med noget andet f.eks. et # eller lignende, da det går helt galt, når man taster et return værdi i et felt.

Jeg har forsøgt med funktionen instr altså

select instr(notes,char(13)) as notes from adcreation_graphicad men det virker ikke som om den er specielt begejstret for at bruge char, så måske skal jeg kombinere med endnu en funktion

Har nogle et bud på en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2008 - 14:22 #1
hedder det ikke chr i stedet for 'char' og hedder det ikke chr(10) i stedet for chr(13)?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2008 - 00:17 #2
UPDATE adcreation_graphicad SET notes = REPLACE(notes, CHR(13) || CHR(10), '#')

for Windows linieskift og

UPDATE adcreation_graphicad SET notes = REPLACE(notes, CHR(13), '#')

for *nix linieskift
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2009 - 04:20 #3
OK ?