Avatar billede lbandk Nybegynder
28. oktober 2008 - 10:45 Der er 21 kommentarer

Flytbar box (AJAX, CSS)

Ved i hvor jeg kan finde noget kode til at lave en flytbar box som også kan lukkes altså gemmes væk.

Eller er der nogen der kan hjælpe med at lave noget :)?
Avatar billede lbandk Nybegynder
28. oktober 2008 - 10:47 #1
Har fundet dette http://dhtmlpopups.webarticles.org/movable.php men kan umiddelbart ik få det til at virke :S
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 10:50 #2
<ole>

Ajax handler om klient-/serverkommunikation, så det kan intet gøre for dig i denne sammenhæng  =)

Hvad skal boksen præcist kunne? Hvad er det, du ikke kan få til at virke? Hvad har du gjort? Hvad sker der - og hvad sker der ikke? Får du fejlmeddelelser - og hvis du gør, hvad siger de så?

Skal vi hjælpe, er du nødt til at forklare dig noget bedre  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede lbandk Nybegynder
28. oktober 2008 - 10:54 #3
Hehe der skulle heller ik have stået ajax :P

Du kan se den her http://remember-it.dk/1.asp :)

Jamen det er fordi man skal kunne logge ind på en side og se de kasse man har lavet altså lidt ligesom en huske seddel men skal bare have lavet sådan en boks lige nu resten skal jeg nok klare :)
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 11:08 #4
1) Du får en helt klar JavaScript fejl i din browser, som ikke er til at tage fejl af. Du skriver vel ikke webkode uden at slå fejlmeddelelser til i IE - og du tester vel ikke kun i IE?

2) Test koden i et validt HTML-dokument. Ellers kan du jo ikke forvente at se noget somhelst virke
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. oktober 2008 - 11:08 #5
Men du har jo html-tags i et dokument der ikke håndterer html? Du mangler ligesom alt det nødvendige.
Avatar billede ssv Nybegynder
28. oktober 2008 - 11:13 #6
Selv i et validt HTML-dokument virker det ikke. Er der ikke noget kode du mangler at inkludere?
Avatar billede lbandk Nybegynder
28. oktober 2008 - 11:36 #7
Hej

Nej det er der ikke.

Se den selv her.

http://dhtmlpopups.webarticles.org/movable.php
Avatar billede lbandk Nybegynder
28. oktober 2008 - 12:41 #8
Har også lige prøvet med et validt html dokumnet der virker det heller ikke nogen der har et bud?
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. oktober 2008 - 13:12 #9
Du kan ikke forvente at få noget hjælp, så længe du ikke viser hvad det er der ikke virker. Link, kode, hvad som helst. Bare ikke "Det virker ikke, hjælp".
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. oktober 2008 - 13:13 #10
Alt vi har at referere til, er dette: http://remember-it.dk/1.asp
Og det er ikke html.
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 13:46 #11
Fejlen i http://remember-it.dk/1.asp er, at det ikke er et validt dokument - hvis man skal tro fejlmeldingen ... og det skal man nok. Som michael_stim skriver, er du nødt til at være langt mere meddelsom.

Hvad forventer du, vi kan bruge kommentaren (28/10-2008 12:41:33) til? Vi kan jo ikke se, hvad du laver. Du fik at vide, hvad fejlen var i dit første forsøg. Vis os, hvad du laver nu - ellers kan vi naturligvis ikke fortælle dig, hvad du gør galt i denne omgang
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 13:58 #12
- men scriptet på http://dhtmlpopups.webarticles.org/movable.php er nu i udgangspunktet ren skodkode - og ikke det samme, han benytter i eksemplet. Prøv at finde noget bedre og lidt mere moderne  =)
Avatar billede lbandk Nybegynder
28. oktober 2008 - 13:58 #13
Hej alle har fået det til at virke :)
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 13:58 #14
PS: og _husk_ at slå fejlmeldinger til i browseren  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 14:00 #15
Der mangler et hav af gåseøjne - og så mangler der enheder på left- og top-værdier. Uanset, om det virker for dig nu, bør du nok finde noget andet  ;o)
Avatar billede lbandk Nybegynder
28. oktober 2008 - 14:20 #16
Okay har du et forslag til hva jeg kunne bruge?
Avatar billede ssv Nybegynder
28. oktober 2008 - 14:48 #17
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2008 - 15:02 #18
Det ser væsentligt bedre ud, men jeg ville helt afgjort skrive HTML'en ud i hånden i stedet for at bruge innerHTML. Man kan ligeså godt holde koden valid og hensigtsmæssig  ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. oktober 2008 - 15:07 #19
Hehe, ventede bare på den olebole. Du glemte doctypen ;o)
Avatar billede lbandk Nybegynder
28. oktober 2008 - 15:54 #20
olebole

Har du så et forslag? :)
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2008 - 10:46 #21
Ja, skriv HTML'en ud i stedet for at lade scriptet gøre det.

Brug dernæst en fuld DTD:
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

- og så er language attributten på script-tagget deprecated:
    <script type="text/javascript">