Avatar billede andreas88 Nybegynder
24. oktober 2008 - 12:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm efter XP load screen!

Hej!

Efter at have afinstalleret mine nvidia drivers og genstartet, går den i sort/mat sort skærm efter XP loading screen.

Jeg kan ikke boote i fejlsikret tilstand, den låser ved en fil kaldet Mup.sys, VGA-mode virker ikke umiddelbart, der sker det samme som ved normal opstart.

Jeg har overvejet at hive mit grafikkort ud, og prøve at boot op uden, for at se om det har en virkning, men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Nogle der har den fjerneste idé om, hvad jeg kan gøre for at få startet op igen?

XP CD'en er mig ikke i hænde, og ville være absolut sidste løsning, så alt foruden den ser jeg helst som løsning :-)

På forhånd tak,
Andreas
Avatar billede Jensen DK Novice
24. oktober 2008 - 12:49 #1
Du kan ikke boote op uden grafikkort, og du kommer nok ikke ret langt uden din XP skive, medmindre at du laver en live CD.  http://www.helgec.dk/livecd.html
Avatar billede Jensen DK Novice
24. oktober 2008 - 13:13 #2
Kan vi få at vide hvordan du har fjernet dine Nvidia drivere?
Avatar billede andreas88 Nybegynder
24. oktober 2008 - 13:33 #3
Via Tilføj/Fjern programmet i kontrolpanelet, der fandtes noget der hed "Nvidia Drivers", så den afinstallerede jeg, og så rebootede.
Avatar billede Jensen DK Novice
24. oktober 2008 - 13:56 #4
Der plejer nomalt aldrig at ske noget på den måde, der er sikkert også en mappe i programmer eller i roden af C Drevet der hedder Nvidia som skal slettes manuelt inden den nye driver kan installeres, men der skal jo først liv i putteren, og der skal du bruge en XP skive til at lave en repair.
Med live CDen kan du komme ind og redde dine data og slette nvidia mappen og du kan sikkert også lægge en ny driver ind, men om det kan få liv i den ved jeg ikke.
Avatar billede andreas88 Nybegynder
24. oktober 2008 - 15:03 #5
Jeg har fundet ud af hvor min winxp disk er, så den får jeg senere i dag. - Jeg har ikke nødvendigvis data der skal redes, så hvis bare XP cd'en kan virke, ville det være fint. Hm, live cd -- tjo, jeg kunne jo give det et skud, hvis jeg ku' fjernet de resterende drivers/nvidiashit, så kunne computeren måske starte op igen!

Har du andre forslag end live/xp? Går ud fra, at XP er den endelige løsning, og hvis det ikke virker, så findes der ikke en løsning.
Avatar billede Jensen DK Novice
24. oktober 2008 - 16:11 #6
Når du har skiven så laver du bare en repair efter denne vejledning.  http://www.helgec.dk/xp-repair.html

Derefter installere du en ny Nvidia driver når du har fjernet den gamle mappe med Nvidia driver.
Avatar billede andreas88 Nybegynder
24. oktober 2008 - 17:28 #7
Den vil ikke umiddelbart læse min skive. Jeg må prøve med Live CDen!
Avatar billede andreas88 Nybegynder
24. oktober 2008 - 20:42 #8
Linux INSERT booter fint op, men jeg kan ikke rigtigt bruge det til noget. Jeg vil enten ind og slette de resterende nvidia drivere, eller gennem INSERT installere dem igen, men har kun et CDrom drev i min pc, så kan ikke tage INSERT ud jo.
Avatar billede Jensen DK Novice
25. oktober 2008 - 07:50 #9
Kan du så ikke bruge en USB key til Nvidia driveren? Du kan godt komme ind og slette mapper med kun et drev, hvis du har SP3 eller SP2 på puteren, og de ikke er på din XP skive så skal de afinstalleres inden du får lov til at lave en repair, prøv at rense XP skiven så den kan læses af drevet, er skiven samme vertion som er installeret på puteren.