Avatar billede novicen Nybegynder
27. juni 2001 - 12:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af parametre

Når jeg opretter et link, har jeg mulighed for at indsætte en parameter (eller flere).

I eksemplet er der indsat parameteren P1 med værdien 10.

<p>et <a href=\"Side.asp?P1=10\">lille</a> link</p>

Hvordan kan jeg i Side.asp bruge den overførte parameter - eller hvordan overføres parametre mellem siderne - hvis det ikke er måden at gøre det på.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
27. juni 2001 - 13:01 #1
<form method=\"GET\">

GET er POST bliver brugt
Avatar billede novicen Nybegynder
28. juni 2001 - 08:03 #2
Den linie, jeg giver som tekst, kunne være en del af en menu: Et klik på \'lille\' skal hente siden \'Side.asp\', og der skal overføres 10 i varieblen P1.
En anden linie i menuen kunne hente samme side, men overføre 20 i variablen P1.
Hvis du (x4all_dk) stadig mener, at du har løsningen, må jeg bede dig om at sætte lidt mere tekst i dit svar, så jeg kan se, hvordan du havde tænkt dig det.
Avatar billede nordclc Nybegynder
29. juni 2001 - 08:32 #3
HTML filen:
<body>
<a href=\"side.asp?P1=10\">test</a>
</body>

side.asp:
<body>
<% Response.Write request.querystring(\"P1\") %>
</body>

Et godt link: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion10.asp

/Claus
Avatar billede nordclc Nybegynder
09. juli 2001 - 12:45 #4
Hmmm, svaret haster vist ikke?

/Claus
Avatar billede novicen Nybegynder
13. juli 2001 - 19:40 #5
nordclc >> Beklager ventetiden, men dr røg \'desværre\' noget ferie imellem. Tak for svaret - og ikke mindst linket!
Avatar billede nordclc Nybegynder
16. juli 2001 - 08:58 #6
Helt iorden, det gør der jo i øjeblikket :o)