Avatar billede xzaboo Praktikant
21. oktober 2008 - 17:51 Der er 4 kommentarer

VISTA er skyld i at funktion ikke længere kan bruges!

Hej Alle..
Jeg har i et faktureringsprogram en kode som samler alle email-adresserne på nogle folk til en tekst, hvor hver email-adresse er adskilt med et ;
Derefter gemmes denne tekst i udklipsholderen, og "Ny Email" startes op i Outlook, og teksten fra udklipsholderen kan nu kopieres direkte ind i adresselinjen.

Dette har fungeret fint indtil computeren hvor programmet kører på skulle opgraderes, og dette blev selvfølgelig til en maskine som kører Windows Vista, og nu vil denne funktion pludselig ikke fungere længere..

Koden på kommandoknappen ser ud som følgende:
Dim cnn As ADODB.Connection
Dim rst As ADODB.Recordset
Dim varOutput As Variant
Dim strQuery As String
Dim strEmail As String

Set cnn = CurrentProject.Connection
Set rst = New ADODB.Recordset

    strQuery = "SELECT * From qrySendmail"
    rst.Open strQuery, cnn, adOpenStatic, adLockReadOnly, adCmdText
    varOutput = rst.GetString(, , , ";")
    Application.FollowHyperlink strEmail
    strEmail = varOutput

    Me.txtSamletSMS.Visible = True
    Me!txtSamletSMS = strEmail
    Me.txtSamletSMS.SetFocus
    RunCommand acCmdCopy
    Application.FollowHyperlink "mailto:"
    Me.Dato.SetFocus
    Me.txtSamletSMS.Visible = False
rst.Close
cnn.Close

Har forsøgt at søge lidt på området, og synes jeg kan komme frem til at det er noget med ADODB. som muligvis ikke længere fungerer når man kører Windows Vistam, men helt præcist hvordan man så får dem til at virke igen er jeg ikke helt sikker på.
(se evt. http://forums.iis.net/t/1071472.aspx )

Mvh.
Steffen
Avatar billede terry Ekspert
21. oktober 2008 - 18:00 #1
The link you give seem to refer to ASP connecting to an Access dB on a Vista platform, this is because an Access 2007 dB needs another ODBC driver/connection string.
Try looking under references in the Tools menu, do you have a refernece to ADO?
Avatar billede terry Ekspert
21. oktober 2008 - 18:03 #2
which line gives the error?
Avatar billede xzaboo Praktikant
21. oktober 2008 - 18:07 #3
Jeg kan desværre ikke lige give dig svaret på det Terry..
Det er nemlig ikke mig der kører programmet, men en af mine venner. Jeg kører selv XP der hvor jeg sidder nu, så kan ikke engang selv se problemet, men jeg vil lige tjekke med min kammerat imorgen, og forhøre mig om hvor fejlen er og om han kan se ADO i tools..

så vidt jeg ved, så kører han Access 2003..
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2008 - 22:14 #4
Ved du om han har slået UAC fra i Vista, hvis ikke så kan han prøve det og se om det ikke løser problemet.

Jeg er ikke selv Access mand på højt plan, men jeg ved vi havde en vista klient på arbejdet som havde problemer med Access lige indtil at UAC blev slået fra.