Avatar billede flemminghave Novice
17. oktober 2008 - 21:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Variabel højde i css

Hejsa.

Jeg sidder og skriver en hjemmeside og irriterer mig lidt over en højde på min side.
Jeg har 3 bokse som udgører de vigtigste elementer på siden.
En top, midten og bunden. Toppen er angivet til at have en bestemt højde og bunden ligeså.

Mit problem er derfor med den midterste del, den skal nemlig være variabel højde så siden bliver fyldt ud hvis der ikke er nok indhold eller at den besøgende har en meget høj opløsning.

Siden er angivet til 100% og da jeg har 2 bokse med en angivet højde kan jeg jo ikke angive den midterste del til at fylde 100% da siden jo så fylder mere end den skal.

Jeg kan sige at kode er skrevet uden tables og højdeangivelse udføres i CSS med en masse DIVs;-)

Kan jeg angive en midterdel til variabel højde i css eller skal man bruge javascript???
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2008 - 21:54 #1
Hvis den midterste del skal have variabel højde, kan du så ikke bare undlade at angive en højde overhovedet - eller hvad...?

  // Steeven
Avatar billede flemminghave Novice
17. oktober 2008 - 22:04 #2
Nope. Giver samme resultat. Jeg skal angive højde.
Avatar billede flemminghave Novice
17. oktober 2008 - 22:06 #3
Jeg har angivet siden til at være 100% og havde jeg ikke de 2 bokse der fyldte så kunne jeg smide en 100% på min content boks og alt ville være godt. Men pga designet skal den øverste og nederste være angivet i fast størrelse.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2008 - 22:16 #4
Okay... jeg tror også jeg misforstod spørgsmålet lidt.
Du vil gerne have siden til at fylde hele skærmen, men hvis indholdet fylder mere, skal højden følge med.

Har du forsøgt at angive højden til 100 %, så du har sikret dig, at det ikke virker på den måde?

Hvis ikke det er muligt at sætte det midterste div-tag til det ønskede, behøver du dog ikke javascript. Du kan sætte det op i en ganske simpel tabel (men det virker som om, du ikke har lyst til den løsning?)

  // Steeven
Avatar billede olebole Juniormester
17. oktober 2008 - 23:09 #5
<ole>

Løsningen er en tabel eller JavaScript. Er man nødt til at bruge JavaScript til at få ens design til at 'gå op', er der tale om en designfejl  ;o)

Teknologien er ganske enkelt ikke indrettet til den slags designs

/mvh
</bole>
Avatar billede flemminghave Novice
17. oktober 2008 - 23:26 #6
ole

hehe. Tjaa sådan kan man jo godt sige det.;-)

Jeg tror jeg vil kigge på det igen og se om jeg kan lave en workaround..

Smid et svar så får i nogle point..:-)
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2008 - 23:57 #7
Okay dokay, her er et svar :)

  // Steeven
Avatar billede flemminghave Novice
18. oktober 2008 - 00:17 #8
Hip hip hurra.

Hvis man prøver at bruge de små grå til det de er beregnet til så lykkes det.

Lav en wrap om det hele med bg image i 100%, lav derefter de 2 bjælker som er i fast højde til position:absolute, så er den der...:-D

Mit design er nu med variabel højde....
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 09:51 #9
Lykkedes det?!

Kunne du måske forklare lidt nærmere hvordan du gjorde?

  // Steeven
Avatar billede olebole Juniormester
18. oktober 2008 - 10:45 #10
Ja, hvis du kan acceptere, at indholdet forsvinder under den nederste boks ved 'overflow', så er det ikke svært at finde en løsning. Det, tog jeg dog for givet, ikke var en løsning  =)