Avatar billede lirum Nybegynder
27. juni 2001 - 09:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Centrering af layer

Jeg vil gerne kunne centrere mit layer på skærmen når det åbnes via en link.

How...?
Avatar billede geeeet Nybegynder
27. juni 2001 - 09:40 #1
lag.left = (skærmens bredde/2)-lagets bredde;

/Geeeet
Avatar billede lirum Nybegynder
27. juni 2001 - 09:47 #2
Men hvor definerer jeg det.

Jeg har mit open layer script...

function show(id) {
    //HideAll();
    if (ns) document.layers[id].visibility = \"show\";
    else if (ie) document.all[id].style.visibility = \"visible\";
}

Og her er mit layer
<Div style=\"position:relative; .....

Avatar billede pelkjaer Nybegynder
27. juni 2001 - 10:00 #3
fx. sådan her: <div id=\"Layer1\" style=\"position:absolute; left:33%; top:33%; width:91px; height:85px; z-index:1\"></div>
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2001 - 10:11 #4
et eksempel direkte fra dreamveawer:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
<script language=\"JavaScript\">
<!--
function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName==\"Netscape\")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
// -->

function MM_findObj(n, d) { //v4.0
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf(\"?\"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && document.getElementById) x=document.getElementById(n); return x;
}

function BW_reload() {location.reload();}

function BW_centerLayers() { //v4.1.1
    if (document.layers || document.all || document.getElementById){
        var winWidth, winHeight, i, horz, vert, width, height, offsetX, offsetY, negX, negY, group, x, y, args;
        args = BW_centerLayers.arguments;

        onresize = BW_reload;

        winWidth = (document.all)?document.body.clientWidth:window.innerWidth;
        winHeight = (document.all)?document.body.clientHeight:window.innerHeight;

        for (i=0; i<(args.length-9); i+=10) {
            horz    = args[i+1];
            vert    = args[i+2];
            width  = parseInt(args[i+3]);
            height  = parseInt(args[i+4]);
            offsetX = parseInt(args[i+5]);
            offsetY = parseInt(args[i+6]);
            negX    = args[i+7];
            negY    = args[i+8];

            x = ((winWidth - width)/2) + offsetX;
            y = ((winHeight - height)/2) + offsetY;

            x = (negX==\'false\' && (x < 0))?0:x;
            y = (negY==\'false\' && (y < 0))?0:y;

            layerObj = (document.getElementById)?document.getElementById(args[i]):MM_findObj(args[i]);

            if (layerObj!=null) {
                layerObj = (layerObj.style)?layerObj.style:layerObj;
                layerObj.left = (horz==\"true\")?x:layerObj.left;
                layerObj.top = (vert==\"true\")?y:layerObj.top;
            }
//-->
</script>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\">
<div id=\"Layer1\" style=\"position:absolute; width:200px; height:115px; z-index:1\" onClick=\"BW_centerLayers(\'Layer1\',\'true\',\'true\',\'200\',\'115\',\'0\',\'0\',\'false\',\'false\',\'false\')\"></div>

</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2001 - 10:42 #5
<ole>
En lidt mere \'sexy\' version direkte fra NotePad:

<html>
<head>
<script language=\"JavaScript\">
ns4 = (document.layers) ? true : false;
ie4 = (document.all) ? true : false;
dom = (document.getElementById) ? true : false;

function show(id) {
    obj = (ns4)? document.layers[id] : (ie4)? document.all[id] : document.getElementById(id);
    styleObj = (ns4)? obj : obj.style;
    styleObj.left = (ns4)? (window.innerWidth-obj.clip.width)/2 : (document.body.offsetWidth-obj.offsetWidth)/2
    styleObj.top = (ns4)? (window.innerHeight-obj.clip.height)/2 : (document.body.offsetHeight-obj.offsetHeight)/2
    styleObj.visibility = \"visible\";
}
</script>
</head>
<body>
<div id=\"bla\" style=\"position:absolute;visibility:hidden;\">her st&aring;r noget</div>

<a href=\"#\" onclick=\"show(\'bla\');\">Vis</a>
</body>
</html>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2001 - 10:46 #6
Du gemmer med:

function hide(id) {
    obj = (ns4)? document.layers[id] : (ie4)? document.all[id] : document.getElementById(id);
    styleObj = (ns4)? obj : obj.style;
    styleObj.visibility = \"hidden\";
}

/mvh
Avatar billede lirum Nybegynder
27. juni 2001 - 10:46 #7
Den var fandeme sexy, takker
Avatar billede lirum Nybegynder
27. juni 2001 - 10:48 #8
En lille ekstra.  Hvis jeg nu ønsker at lukke alle aktive lag før jeg åbner det nye...
Hvad kommer så ind før dette.
----------------------------
function show(id) {
    obj = (ns4)? document.layers[id] : (ie4)? document.all[id] : document.getElementById(id);
    styleObj = (ns4)? obj : obj.style;
    styleObj.left = (ns4)? (window.innerWidth-obj.clip.width)/2 : (document.body.offsetWidth-obj.offsetWidth)/2
    styleObj.top = (ns4)? (window.innerHeight-obj.clip.height)/2 : (document.body.offsetHeight-obj.offsetHeight)/2
    styleObj.visibility = \"visible\";
}
Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2001 - 10:53 #9
Kalde dine lag bla0, bla1, bla2, osv. Sæt derefter en variabel til antallet af lag og lav en \'gemAlle\' funktion:

var numLayers = 3;
function hideAll() {
    for (i=0; i<numLayers; i++) {
        hide(\'bla\'+i);
    }
function show(id) {
    hideAll();
    obj = (ns4)? document.layers[id] : (ie4)? document.all[id] : document.getElementById(id);
    styleObj = (ns4)? obj : obj.style;
    styleObj.left = (ns4)? (window.innerWidth-obj.clip.width)/2 : (document.body.offsetWidth-obj.offsetWidth)/2
    styleObj.top = (ns4)? (window.innerHeight-obj.clip.height)/2 : (document.body.offsetHeight-obj.offsetHeight)/2
    styleObj.visibility = \"visible\";
}
Avatar billede lirum Nybegynder
27. juni 2001 - 10:56 #10
takker
Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2001 - 10:58 #11
Personligt synes jeg iøvrigt, det ser pænere ud, hvis du dividerer med 3 i stedet for 2, når du sætter \'top\' på laget - i show() funktionen. Eller du kan dele den overskydende luft op med en tilnærmelse af Det Gyldne Snit ved at dele med 8 og gange med 3:

styleObj.top = (ns4)? ((window.innerHeight-obj.clip.height)/8)*3 : ((document.body.offsetHeight-obj.offsetHeight)/8)*3

Tak for points  :o)