Avatar billede andsvel Nybegynder
16. oktober 2008 - 11:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

position fixed workaround problemer. (indeholder javascript)

Hejsa, jeg har fundet en fix til IE6 og tidligere som gør det samme som position:fixed;

det virker fint. problemet er at mine flash objecter bliver "messed up", når jeg scroller bliver de gennemsigtige og underlæggende lag ses igennem dem.

koden:
<style type="text/css">
<!--
#bar { width: 450; height: 300; background: white; z-index: 100; }

* html #bar { /*\*/position: absolute; top: expression((450 + (ignoreMe = document.documentElement.scrollTop ? document.documentElement.scrollTop : document.body.scrollTop)) + 'px'); right: expression((400 + (ignoreMe2 = document.documentElement.scrollLeft ? document.documentElement.scrollLeft : document.body.scrollLeft)) + 'px');/**/ }

#foo > #bar { position: fixed; top: 450px; right: 400px; }
-->
</style>

<div id="foo"><div id="bar">indhold</div></div>

Det er her det går galt da det kun sker i IE6 og under:

* html #bar { /*\*/position: absolute; top: expression((450 + (ignoreMe = document.documentElement.scrollTop ? document.documentElement.scrollTop : document.body.scrollTop)) + 'px'); right: expression((400 + (ignoreMe2 = document.documentElement.scrollLeft ? document.documentElement.scrollLeft : document.body.scrollLeft)) + 'px');/**/ }

men hvad går galt? :-)
Avatar billede olebole Juniormester
16. oktober 2008 - 12:41 #1
<ole>

For alt i verden skal du undgå expressions i CSS. Det æder resourcer i rå mængder! Brug det aldrig - aldrig - aldrig!

Derudover er det sjældent en god idé at bruge CSS-hacks, da de ofte bygger på egentlige browser bugs, som kan være rettet 'i morgen' - hvorefter løsningen skal laves om  :o|

Udfør i stedet designet, så det uden problemer og 'vilde hacks' kan løses i enhver gængs browser. Dét er et godt design!  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede andsvel Nybegynder
16. oktober 2008 - 13:43 #2
Det kan man jo ikke diskutere !

Jeg har slettet hele koden, og tænkning i anden retning har givet en meget bedere løsning. Både logik, design og brugervenlighed taget med i den beregning.

Tak herfra :-)

Belønner et svar med point.
Avatar billede olebole Juniormester
18. oktober 2008 - 10:47 #3
Selvtak  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
17. november 2008 - 12:28 #4
- og tak for points  =)