Avatar billede pennwilliam Nybegynder
15. oktober 2008 - 18:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fyld i allerede aklæret array

Hej,

Jeg har et array (char *argm[]) hvor jeg vil fylde nogen ting ned i, dette skal dog først gøres efter det er aklæret, og fra en af dens skulkene klasser.

Jeg kan sagtens fylde i, men hvis jeg fylder mere end 2 items i, så får jeg noget fejl (glibd detected og dertil noget backtrace og Memory map), men hvis jeg derimod laver arrayet med en fixed størrelse (char *argm[80]) så virker alt helt fint, indtil jeg skal til at have fat i størrelsen af arrayet som så altid vil give 80, lige gyldigt hvor stort det faktisk er.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. oktober 2008 - 18:54 #1
I C/C++ skal du selv holde styr paa hvor mange elementer i et array du faktisk har brugt.

Hvis du bruger C++ og ikke C saa vil jeg klart anbefale at bruge vector. Det udvider sig
efter behov og du kan altid faa nuvaerende laengde.
Avatar billede pennwilliam Nybegynder
15. oktober 2008 - 19:00 #2
Jeg bruger c++...vNu ved jeg ikke så meget om vector, og har kun før brugt dets size funktion... Hvordan ville et sådan eksempel se ud?
Avatar billede pennwilliam Nybegynder
15. oktober 2008 - 19:10 #3
Jeg fandt lige denne side, og den synes jeg forklarer det meget godt... http://www.yolinux.com/TUTORIALS/LinuxTutorialC++STL.html
Avatar billede pennwilliam Nybegynder
15. oktober 2008 - 19:12 #4
Smider du et svar, Arne?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. oktober 2008 - 19:16 #5
gerne