Avatar billede dl Nybegynder
15. oktober 2008 - 13:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Custom ItemTemplate i Gridview

Jeg har på en side, et gridview. som er forbundet til datasource.
Denne datasource kan jeg desvære ikke røre ved.

Men da jeg skal bruge nogle flere oplysninger, så har jeg laves en class som nedarver fra ItemTemplate.

udfra denne artikel: http://sql.codeproject.com/KB/aspnet/ExtendedCommandField.aspx?fid=456545&df=90&mpp=25&noise=3&sort=Position&view=Quick&select=2218064&fr=1

Denne klasse går ved init. ned og henter nogle oplysninger i en DB og viser dem i en label, er meningen dog.

Mit problem er dog at jeg ikke kan få regitreret min component på aspx siden.

Jeg køre asp.net C# 2.0

<!-- class : Itemplate -->

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;

public class OrderStatusFieldLogic : CommandField
{
    public OrderStatusFieldLogic()
    {
        //
        // TODO: Add constructor logic here
        //
    }

    public String HeaderGuid;

    public override void InitializeCell(DataControlFieldCell cell,
        DataControlCellType cellType, DataControlRowState rowState, int rowIndex)
    {
        base.InitializeCell(cell, cellType, rowState, rowIndex);

        Literal l = new Literal();
        l.Text = "test";

        cell.Controls.Add(l);
  }

<-- class slut -->

jeg har forsøgt at implementere den på websiden sådan her:

  <%@ Register Src="~/extended/components/OrderStatus/OrderStatusFieldLogic.cs" TagPrefix="c3" TagName="OrderStatus" %>

asp siden:

        <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AllowPaging="True" AllowSorting="True"
            AutoGenerateColumns="False" CellPadding="2" CellSpacing="3" DataKeyNames="HeaderGuid"
            DataSourceID="SqlDataSource1" GridLines="None" PageSize="20" Width="500px">
            <Columns>
                <asp:HyperLinkField DataNavigateUrlFields="HeaderGuid" HeaderText="<%$ Resources:Language, LABEL_ORDER %>"
                    DataNavigateUrlFormatString="history_detail.aspx?HeaderGuid={0}" DataTextField="CustomerReference"
                    SortExpression="CustomerReference" />

                <asp:TemplateField HeaderText="test orderstatus" SortExpression="OrderStatus">
                    <EditItemTemplate>

                    </EditItemTemplate>
                    <ItemTemplate>
            <!--  her -- >
                            <%--<uc2:OrderStatus ID="OrderStatus1" runat="server" HeaderGuid='<%# Eval("HeaderGuid") %>' />--%>
                            <c3:OrderStatus runat="server" HeaderGuid='<%# Eval("HeaderGuid") %>' />
            <-- slut -->
            </ItemTemplate>
                    <ItemStyle HorizontalAlign="Right" />
                </asp:TemplateField>

            </Columns>
            <EmptyDataTemplate>
                <asp:Literal ID="litNoData" runat="server" Text="<%$ Resources:Language, LABEL_NO_HISTORY_AVAILABLE %>"></asp:Literal>
            </EmptyDataTemplate>
        </asp:GridView>
        <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString %>"
            SelectCommand="SELECT * FROM [Header] WHERE ([UserGuid] = @UserGuid)">
            <SelectParameters>
                <asp:SessionParameter Name="UserGuid" SessionField="UserGuid" Type="String" />
            </SelectParameters>
        </asp:SqlDataSource>
Avatar billede dl Nybegynder
15. oktober 2008 - 13:43 #1
Hvordan får jeg min class implementeret i mit gridview.
Synes at være på bar bund.

// dennis
Avatar billede dl Nybegynder
22. oktober 2008 - 08:53 #2
Jeg lukker sp.

Jeg har løst det ved at lave løsningen ved code behind.

//dl