Avatar billede demoknud Nybegynder
12. oktober 2008 - 11:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få billede på min Samsung 913n skærm

Hej eksperter

For en del år siden efterhånden købte jeg en Samsung Syncmaster 913n 19' fladskærm. Den blev sat til en computer som for et års tid siden stod ret uberørt. Da jeg for nogle måneder siden skulle prøve at tænde computeren opdagede jeg at skærmen pludseligt ikke virkede. Jeg prøvede at tage stikkene ud og sætte dem i igen, men det havde ingen effekt. Det hjalp heller ikke at sætte den til en anden computer.
Det virker ikke umiddelbart som om skærmen er helt død, da jeg kan få en boks frem hvor der står "test ok" ved at trykke på en af knapperne på skærmen. Desuden skriver den "No input detected" (eller hvad den nu skriver), i en boks som svæver rundt på skærmen når jeg tænder den uden at have sat den til en computer.

En bekendt har samme skærm, som tilsyneladende også har lidt samme skæbne, men han påstår at han kan få liv i den ved at sætte opløsningen ned. Jeg prøvede i går at sætte den til en bærbar som ekstern skærm, og ændre på opløsningen uden at det hjalp.

Er der nogen som ud fra det jeg har fortalt kan identificere problemet og fortælle mig om den kan reddes, eller om jeg må acceptere at den er endt i skærm-himlen?
Avatar billede matcho Nybegynder
12. oktober 2008 - 13:17 #1
Hvis den virkede ved at sætte den til en bærbar, er det jo nok ikke den det er galt med.
Prøv og tage grafikkort ud og tor kontakterne af og sæt det i igen.
Avatar billede demoknud Nybegynder
12. oktober 2008 - 14:56 #2
skrev det måske ikke tydeligt nok, men jeg kunne heller ikke få liv i den ved at sætte den til min bærbare
Avatar billede matcho Nybegynder
12. oktober 2008 - 17:06 #3
Så lyder det godt nok som skærmen er itu,men det kunne jo også være skærmkablet du kender ikke en du kan prøve vedkommendes.
Men det bedste var om du kunne prøve PCen med en anden skærm for hvis den virker der er det jo isoleret til skærmen.
Avatar billede demoknud Nybegynder
22. oktober 2008 - 16:18 #4
tror jeg har indset at skærmen ikke kan reddes. Som sagt har jeg prøvet at sætte skærmen til en anden computer. Lukker her.