Avatar billede scorp-d Nybegynder
11. oktober 2008 - 21:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

C# double = MSSQL Decimal(X , X)

Hey...

Det er sikkert et spørgsmål der har været oppe 1000 gange før, men har ikke kunne finde det her på Eksperten...

Jeg har en Double i et C# program som jeg skal gemme i en MS-SQL database, men har svært ved at se hvad jeg skal gemme det som.
Har fået af vide at jeg skal benytte Decimal, men ikke hvilken størrelse. Decimal(? , ? )

Er der nogen der kan hjælpe til dette lille problem.

På forhånd tak.
Scorp-D
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2008 - 22:02 #1
Det er jo dit valg.

Første tal er det totale antal cifre. Andet tal er antal cifre efter punktum/komma.

For penge vil DECIMAL(12,2) ofte være nok - eller DECIMAL(15,2) hvis du er meget rig !
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2008 - 22:02 #2
Hvis det skal gemmes som DECIMAL i databasen - hvorfor bruger du så ikke deimal i C# ?

(der er en doubel precision floating point i SQLServer også !)
Avatar billede scorp-d Nybegynder
11. oktober 2008 - 22:10 #3
Jeg benytter GoogleMaps.Subgurim.NET til at finde koordinater, og den returnere åbenbart en double, men er ikke klar over med hvor mange decimaler!

Det vil jeg så gemme i en database...
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2008 - 22:14 #4
Floating point har som navnet antyder et flydende decimal tal.

Tænk på det som:

1.nnnnnnnnnnnnnnn * 10^M

Den kan ikke nemt omsættes til SQL DECIMAL typen, fordi den kan være 1.2*10^100 eller
1.2*10^-100.

(double er baseret på 2 tals systemet ikke 10 tals systemet - så det er kun approximativt
hvordan det er)

SQLServer har en data type FLOAT som passer til C# double.
Avatar billede scorp-d Nybegynder
11. oktober 2008 - 22:16 #5
Okay tak for det... du kan bare smide et svar...
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2008 - 22:32 #6
svar