Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
08. oktober 2008 - 14:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sæt og fang exception fra .vb til .aspx fil

Jeg har en .aspx fil med nogle komponenter på. Jeg har også en .vb fil, som udfører nogle databaseopdateringer vha. af en objectDataSource.

I .vb filen kan der opstå nogle tilstande, som jeg gerne vil meddele brugeren på .aspx filen i fx. en label. Jeg har en ide om, at jeg skal sætte en exception i .vb filen og fange den i .aspx filen, men jeg har ingen ide om, hvordan dette praktisk kan lade sig gøre - kan nogen hjælpe? Er der andre måder at en .vb fil kan 'tale' med en .aspx fil på?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2008 - 21:34 #1
try catch omkring kaldet af den eksterne kode i page load måske. Du kan ikke
længere bruge 100% deklarativt ASP.NET så.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2008 - 02:29 #2
OK ?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
28. oktober 2008 - 15:36 #3
Jeg kan ikke få Try til at virke, men ad anden vej har jeg fået et eksempel, der virker:

I .vb:

Throw New ApplicationException("text")

Fangst i .aspx:

Protected Sub gvList_RowUpdated(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.GridViewUpdatedEventArgs) Handles gvList.RowUpdated
        If e.Exception IsNot Nothing Then
            lblInfo.Text = "Fejl fanget"
            e.ExceptionHandled = True
        End If
End Sub

e.ExceptionHandled = True ’aflyser’ den gule skærm.

Se også her:
http://www.asp.net/learn/data-access/tutorial-18-vb.aspx