Avatar billede styrbaek Nybegynder
07. oktober 2008 - 08:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Samle db poster

Jeg skal lave et udtræk fra en ordredatabase, til hver ordre er der flere opgaver, som ligger i sin sin egen tabel.
Problemet er at når jeg laver mit udtræk får jeg jo en linje for hver opgave:
ordre 1, opgave1
ordre 1, opgave2
ordre 1, opgave3
ordre 2, opgave1
ordre 2, opgave2

Mit spørgsmål er om det ikke kan lade sig gøre at samle opgaverne så mit udtræk bliver sådan her:
ordre 1, opgave1,opgave2,opgave3
ordre 2, opgave1,opgave2
osv...

Har tidligere løst problemet ved at lave dobbelt udtræk og samle data via php, men det ville være mere smart at gøre det i sin SQL
Avatar billede styrbaek Nybegynder
07. oktober 2008 - 09:27 #1
Fandt løsningen, men bliver nødt til at skifte til mysql 5 og så bruge group_concat
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2008 - 02:08 #2
Det er da en operation som naturligt hører hjemme i applikationen og ikke
i en relationel database !?