Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2008 - 15:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan man redigere en Selectbox?

Hej Alle
Jeg har en selectbox som henter noget grafik ned fra db som kan vælges i en formular. Men ikke altid har db den rigtige grafik og derfor skal det også være muligt at skrive i selectboxen, er det muligt?
Min kode herunder:
<select size="1" name="grafik">

<%
DO WHILE NOT rs.EOF
grafik = rs("grafik")

%>

<option><%=rs("grafik")%></option>

<%
rs.MoveNext
LOOP
%>

</select>
mvh.
rwj
Avatar billede w13 Novice
05. oktober 2008 - 15:31 #1
Nej, men kan desværre ikke skrive i en selectbox.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2008 - 16:36 #2
øv, men man kan ikke være heldig hver gang.

tak for kommentar, jeg lukker spørgsmålet.

Mvh. rwj
Avatar billede coderdk Praktikant
05. oktober 2008 - 16:37 #3
Der er måde at omgå dette på: http://www.dhtmlgoodies.com/scripts/form_widget_editable_select/form_widget_editable_select.html - Det var bare lige en 2 sekunders søgning - Der er muligvis bedre alternativer.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2008 - 16:50 #4
ja, ganske smart, men jeg har jo en db hvor grafik hentes fra som primære valg. Kan dette kombineres?
mvh rwj
Avatar billede coderdk Praktikant
05. oktober 2008 - 17:18 #5
Der står på det site:

The only thing you have to do to make this work is to add an attribute "selectBoxOptions" to one of your text inputs:

<input type="text" name="myText" value="Norway" selectBoxOptions="Canada;Denmark;Finland;Germany;Mexico;Norway;Sweden;United Kingdom;United States">

Så ja :)
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2008 - 17:25 #6
ja, jeg så da godt koden, men er ingen ørn til asp, klarer mig kun til husbehov, så hvordan indsætter jeg data fra db ind i javascriptet?

mvh rwj
Avatar billede coderdk Praktikant
05. oktober 2008 - 17:42 #7
Samme måde som du gør nu vel?
Avatar billede coderdk Praktikant
05. oktober 2008 - 17:44 #8
Noget i stil med:

<input name="grafik" type="text" value="" selectBoxOptions="<%
first = true
DO WHILE NOT rs.EOF
grafik = rs("grafik")
if not first then
%>;<%
end if
%>
<%=rs("grafik")%>
<%
rs.MoveNext
first = false
LOOP
%>">
Avatar billede w13 Novice
05. oktober 2008 - 19:42 #9
if not first then
skal nok bare være:
if not rs.BOF then
Avatar billede coderdk Praktikant
05. oktober 2008 - 19:43 #10
Nå ja, så sparer vi first variablen ;)
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2008 - 13:54 #11
Tak til begge forslagsstillerede og jeg ville først prøve det som coderdk henviste til på dtmlcooodies.com, men det funker ikke hvis man nøjes med at lægge:
  <input type="text" name="myText" value="Norway" selectBoxOptions="Canada;Denmark;Finland;Germany;Mexico;Norway;Sweden;United Kingdom;United States">

i en form og efterfølgende umiddelbart efter formen:
<script type="text/javascript">
createEditableSelect(document.forms[0].myText);
</script>
Man skal hive en masse fra sidens kildekode ned ditto og installere også, før det virker nogenlunde og det kan vel ikke være rigtigt?
Eller er det mig så har misforstået noget totalt? Vil gerne vide det inden jeg evt. fortsætter med.
Mvh.
rwj
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2008 - 14:21 #13
nåh ja, så jeg er ikke helt bims endnu. Jeg har således prøvet det og det virker tilmed faktisk.
Om jeg vil bruge det er jeg lidt i tvivl om, men du skal i hvert fald have din point, smid et svar.
tak for hjælpen.
rwj
Avatar billede coderdk Praktikant
06. oktober 2008 - 16:00 #14
:)
Avatar billede w13 Novice
22. januar 2011 - 14:38 #15
Tak for point! :)