Avatar billede afif Nybegynder
02. oktober 2008 - 15:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CPU larmer ved bare den mindste opgave

Hej eksperter

Min Computers cpu blæser er begyndt at gå amok ved bare den mindste opgave efter at jeg havde renset alt for støv i maskinen + nyt kølepasta.

jeg ved ikke hvad temperaturen var på før jeg rensede den.
men nu er den ca 50 c når den viser skrivebordet og ca 65 c når blæseren går amok. nogle gange går den helt op på 75 c ved spil !

Jeg forstår ikke hvorfor den gør det efter nyt kølepasta.
da jeg fik den kunne den bare klare alt uden at larme.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
02. oktober 2008 - 17:08 #1
Du har muligvis kommet for meget kølepasta på,og så virker det faktisk omvendt.Så rens den igen og kom kun et papirstyndt lag på der dækker hele fladen.
Avatar billede afif Nybegynder
02. oktober 2008 - 17:46 #2
jeg har både prøvet det med en klat og et tyndt lag over det hele. Det har så kun hjulpet ca 3 dage :-(

kan det være pcu køleren som er for slidt eller hva?

kunne jeg ikke godt få din msn så det går lidt hurtigere?

mvh
Avatar billede corleonedk Nybegynder
02. oktober 2008 - 18:18 #3
Den kan selvfølgelig godt blive slidt sådan en ja,men tjek først at den sidder helt fast som den skal.Rens evt også bladene på den for støv..Hvilken pasta har du brugt,siden du siger den har været fin i 3 dage.
Avatar billede afif Nybegynder
02. oktober 2008 - 19:27 #4
Den sidder fuldstændig fast ja. Dens blade er også renset og jeg bruger KØLEPASTA ARTIC COOLING MX-2 Thermal Paste 4g Ceramic Retai.

Hvad er din msn så det går lidt hurtigere?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. oktober 2008 - 19:43 #5
afif - tag du det bare over msn, men så kan du ikke længere give point.
Avatar billede afif Nybegynder
03. oktober 2008 - 09:41 #6
hey john tror at jeg skal skifte blæseren ud.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
03. oktober 2008 - 19:54 #7
Når det kørte fint før du gjorde det,men nu bliver varm efter du har skiftet det.Har jeg min tvivl om at det skulle være din køler der er problemet,med mindre den er blevet beskadiget..Har du skiftet cpu eller hvad siden du har skilt den ad,eller var det på grund af varme problemer.
Avatar billede afif Nybegynder
03. oktober 2008 - 20:26 #8
Det vare fordi at jeg ville rense alt på computeren for støv. og ville se cpuen da jeg aldrig havde set sådan en før
Avatar billede corleonedk Nybegynder
04. oktober 2008 - 11:45 #9
Ok ja man tager jo ikke skade af at lære..Som sagt mistænker jeg stadig din kølepasta eller mængden af det,for at være problemet for dig.Jeg ligger et link til dig omkring dette emne,som du lige kan gå igennem.Se om det kan give dig et fingerpeg om du evt skulle have gjort noget galt.http://www.tweakup.dk/article/1350/dk/
Avatar billede afif Nybegynder
06. oktober 2008 - 10:19 #10
den har ikke larmet endnu efter jeg har taget noget nyt på.

tror det fungere.. så tak for hjælpen
Avatar billede corleonedk Nybegynder
08. oktober 2008 - 13:38 #11
Det var godt afif,du må lige vende tilbage hvis du løber ind i problemer igen :)